Show simple item record

dc.contributor.advisorTaştan, Mevlüt
dc.contributor.authorAksu, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-29T13:39:54Z
dc.date.available2020-12-29T13:39:54Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-12-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430993
dc.description.abstract80 ÖZET Bu araştırmanın amacı genel liselerde öğrenim gören öğrencilerin algılarına dayalı olarak öğretmenlerin sınıf yönetiminde ne derece etkili olduklarını belirlemektir. Eu genel amaca yönelik olarak şu sorulara cevap aranmıştır. 1. Lise öğrencilerinin,a) Genel b) Fiziksel çevre c) Plan-program d) iletişim e) Davranış f) Zaman boyutlarına göre okulların sınıf yönetimine ilişkin algılan anlamlı farklılık gösterip göstermediği. 2. Lise öğrencilerinin göre sınıf yönetimi boyutlarından fiziksel çevreye ilişkin algıları cinsiyetlerine ve sınıflarına göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği. 3. Lise öğrencilerinin sınıf yönetimi boyutlarından plan-programa ilişkin algılan cinsiyetlerine ve sınıflarına göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği. 4. Lise öğrencilerinin sınıf yönetimi boyutlarından iletişime ilişkin algılan cinsiyetlerine ve sınıflarına göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği. 5. Lise öğrencilerinin sınıf yönetimi boyutlarından davranışa ilişkin algıları cinsiyet ve sınıflara göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği. 6. Lise öğrencilerinin sınıf yönetimi boyutlarından zamana ilişkin algıları cinsiyetlerine ve sınıflarına göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği.81 7. Lise öğrencilerinin sınıf yönetimi etkililiğine ilişkin algıları cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği. 8. Lise öğrencilerinin sınıf yönetimi etkililiğine ilişkin algılan sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği Araştırma anket-survey yöntemiyle yapılmıştır. Araştırmanın evrenini İzmit ilindeki merkez genel liseleri oluşturmaktadır. Sınıf yönetimi etkililiği anketi araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Geçerliliği ve güvenirliği sağlanan anketler 6 genel lisede 1378 öğrenciye uygulanmıştır. Toplanan verilerin istatistiksel çözümlemeleri SYSTAT paket programında yapılmıştır. Elde edilen bulgular düzenlenerek yorumları yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin algıları sınıf yönetimi boyutlarından fiziksel çevre, plan-program ve iletişimde cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Diğer alt problemlerin tümünde öğrencilerin algıları anlamlı farklılıklar göstermektedir.
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin sınıf yönetimindeki etkililiği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-24
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid62142
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid62142
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess