İlköğretim okullarında (4. ve 5. Sınıflar) tarih öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
özet İlköğretim okullarında (4. ve 5. sınıf) Tarih öğretimi adı altodaki bu araştırma dört ana bölüm olarak düzenlenmiştir. Tarih öğretiminin 4. ve 5. sınıflardaki öğrencilerin zihinsel gelişimine uygun olup olmadığının araştırıldığı bu çalışmada aşağıdaki noktaların aydınlatılmasına çalışılmıştır: Eğitim, öğretim, öğrenme nedir? Sosyal bilimlerde tarih öğretiminin yeri ve önemi nedir? Zihin Gelişimi Kuramları açısından tarih öğretimi Tarih öğretimi alanında yurtiçi ve yurtdışında yapılan çalışmalar nelerdir? İlköğretim okullarında okutulmakta olan Sosyal Bilgiler 4. ve S. sınıf ders kitaplarının dil ve anlatım yönünden çocukların zihinsel gelişimine uygun mudur? Araştırmada bu sorulara cevap bulabilmek için yurtiçi ve yurtdışı ilgili yayın ve araştırmalar taranmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, tarih derslerinde kullanılan ders kitaplarına yönelik incelemeler grafikler şeklinde ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda söz konusu araştırmada, 4. ve S. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarının çocuğun zihinsel gelişimine uygun olmadığı savunulmaktadır. Summary In primary schools (fourth and fifth classes) this research in the name of the teaching history has been organised as four main parts. That whether teaching history is not suitable for the students' minding development in the fourth and fifth classes or not has been searched in this study and the points below have been studied to come out :. What is education, teaching and learning ?. What is the place and importance of teaching history in social sciences ?. Teaching history in the way of Mind Development Theories.. What are the studies which are done in the country and outside the country about teaching history ?. Are the fourth and fifth lesson books of social sciences which are followed in primary schools suitable for children's minding development in the way of language and understanding ? In the research, the magazines and researches in the country and outside the country have been searched in order to answer these questions. The researches about the lesson books which are used in history lessons have been tried to be showed as a grafhic with the data we get. In conclusion, in the research that most of the the fourth and fifth classes lesson books of social sciences are not suitable for children's minding development is supported. ^ÜMMUSt** *****
Collections