Show simple item record

dc.contributor.advisorTemel, Mehmet
dc.contributor.authorBahar, Hesna
dc.date.accessioned2020-12-29T13:39:05Z
dc.date.available2020-12-29T13:39:05Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430691
dc.description.abstractözet İlköğretim okullarında (4. ve 5. sınıf) Tarih öğretimi adı altodaki bu araştırma dört ana bölüm olarak düzenlenmiştir. Tarih öğretiminin 4. ve 5. sınıflardaki öğrencilerin zihinsel gelişimine uygun olup olmadığının araştırıldığı bu çalışmada aşağıdaki noktaların aydınlatılmasına çalışılmıştır: Eğitim, öğretim, öğrenme nedir? Sosyal bilimlerde tarih öğretiminin yeri ve önemi nedir? Zihin Gelişimi Kuramları açısından tarih öğretimi Tarih öğretimi alanında yurtiçi ve yurtdışında yapılan çalışmalar nelerdir? İlköğretim okullarında okutulmakta olan Sosyal Bilgiler 4. ve S. sınıf ders kitaplarının dil ve anlatım yönünden çocukların zihinsel gelişimine uygun mudur? Araştırmada bu sorulara cevap bulabilmek için yurtiçi ve yurtdışı ilgili yayın ve araştırmalar taranmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, tarih derslerinde kullanılan ders kitaplarına yönelik incelemeler grafikler şeklinde ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda söz konusu araştırmada, 4. ve S. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarının çocuğun zihinsel gelişimine uygun olmadığı savunulmaktadır.
dc.description.abstractSummary In primary schools (fourth and fifth classes) this research in the name of the teaching history has been organised as four main parts. That whether teaching history is not suitable for the students' minding development in the fourth and fifth classes or not has been searched in this study and the points below have been studied to come out :. What is education, teaching and learning ?. What is the place and importance of teaching history in social sciences ?. Teaching history in the way of Mind Development Theories.. What are the studies which are done in the country and outside the country about teaching history ?. Are the fourth and fifth lesson books of social sciences which are followed in primary schools suitable for children's minding development in the way of language and understanding ? In the research, the magazines and researches in the country and outside the country have been searched in order to answer these questions. The researches about the lesson books which are used in history lessons have been tried to be showed as a grafhic with the data we get. In conclusion, in the research that most of the the fourth and fifth classes lesson books of social sciences are not suitable for children's minding development is supported. ^ÜMMUSt** *****en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında (4. ve 5. Sınıflar) tarih öğretimi
dc.title.alternativeThe teaching of history in primary schools (4. and 5. Class)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmHistory
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmHistory teaching
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid123402
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid121859
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess