Konaklama işletmelerinde müşterilere karşı tutumlar ve fiyat uygulamaları(Marmaris-Akkaya örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI ÖZET Bu çalışmada; konaklama işletme yönetici ve çalışanlarının müşterilere karşı tutum ve davranış farklılıkları ve konukların da böyle bir algılama içinde olup olmadıkları araştırılmıştır. Kullanılan veriler Marmaris ve Akyaka'daki 824 konaklama işletmesi arasından tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 261 yönetici, 852 çalışan ve 931 konuk'tan anket tekniği ile elde edilmiştir. Araştırma sonunda yönetici ve çalışanların konuklara değişik nedenlerle de olsa farklı davrandıkları ve konukların da bu farklılığı hissettikleri ortaya çıkmıştır. Ortaya çıkan bir önemli sonuç da; yerli turistlerin yabancı turistlere oranla daha pahalıya tatil yaptıklarıdır. Yerli ve yabancı turistlerin büyük bir çoğunluğunun tur operatörü vasıtasıyla tatil yapmalarına karşın, yerli turistler yabancı turistlerle aralarında oluşan fiyat farkım anlayamamaktadırlar. ANAHTAR SÖZCÜKLER : Konaklama, Konuk, Müşteri Profili, Tutum, Davranış, Kültür ABSTRACT This study has been carried out to find whether managers and employees of hospitality establishments have different attitudes and behaviors towards their guests if so, guests perceive these differences or not. The data was obtained by questionnaire from 261 managers, 852 employees and 931 guests who were chosen randomly among 829 hospitality companies in Marmaris and Akyaka. The findings of this survey show that the managers and employees behave differently even though they have different reasons and guests are aware of this behavioral difference. Another important result is that holidays cost more for domestic tourists than foreign tourists. Although most of the domestic and foreign tourists go on holiday by means of tour operator, the domestic tourists are not able to understand these price differences between theirs and foreign tourists'. KEYWORDS: Hospitality, Guest, Customer Profile, Attitude, Behavior, Culture VI ÖZET Bu çalışmada; konaklama işletme yönetici ve çalışanlarının müşterilere karşı tutum ve davranış farklılıkları ve konukların da böyle bir algılama içinde olup olmadıkları araştırılmıştır. Kullanılan veriler Marmaris ve Akyaka'daki 824 konaklama işletmesi arasından tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 261 yönetici, 852 çalışan ve 931 konuk'tan anket tekniği ile elde edilmiştir. Araştırma sonunda yönetici ve çalışanların konuklara değişik nedenlerle de olsa farklı davrandıkları ve konukların da bu farklılığı hissettikleri ortaya çıkmıştır. Ortaya çıkan bir önemli sonuç da; yerli turistlerin yabancı turistlere oranla daha pahalıya tatil yaptıklarıdır. Yerli ve yabancı turistlerin büyük bir çoğunluğunun tur operatörü vasıtasıyla tatil yapmalarına karşın, yerli turistler yabancı turistlerle aralarında oluşan fiyat farkım anlayamamaktadırlar. ANAHTAR SÖZCÜKLER : Konaklama, Konuk, Müşteri Profili, Tutum, Davranış, Kültür ABSTRACT This study has been carried out to find whether managers and employees of hospitality establishments have different attitudes and behaviors towards their guests if so, guests perceive these differences or not. The data was obtained by questionnaire from 261 managers, 852 employees and 931 guests who were chosen randomly among 829 hospitality companies in Marmaris and Akyaka. The findings of this survey show that the managers and employees behave differently even though they have different reasons and guests are aware of this behavioral difference. Another important result is that holidays cost more for domestic tourists than foreign tourists. Although most of the domestic and foreign tourists go on holiday by means of tour operator, the domestic tourists are not able to understand these price differences between theirs and foreign tourists'. KEYWORDS: Hospitality, Guest, Customer Profile, Attitude, Behavior, Culture
Collections