Show simple item record

dc.contributor.advisorSayılır, Ali
dc.contributor.authorÖzbayir, Cüneyt Erkmen
dc.date.accessioned2020-12-29T13:38:09Z
dc.date.available2020-12-29T13:38:09Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430340
dc.description.abstractVI ÖZET Bu çalışmada; konaklama işletme yönetici ve çalışanlarının müşterilere karşı tutum ve davranış farklılıkları ve konukların da böyle bir algılama içinde olup olmadıkları araştırılmıştır. Kullanılan veriler Marmaris ve Akyaka'daki 824 konaklama işletmesi arasından tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 261 yönetici, 852 çalışan ve 931 konuk'tan anket tekniği ile elde edilmiştir. Araştırma sonunda yönetici ve çalışanların konuklara değişik nedenlerle de olsa farklı davrandıkları ve konukların da bu farklılığı hissettikleri ortaya çıkmıştır. Ortaya çıkan bir önemli sonuç da; yerli turistlerin yabancı turistlere oranla daha pahalıya tatil yaptıklarıdır. Yerli ve yabancı turistlerin büyük bir çoğunluğunun tur operatörü vasıtasıyla tatil yapmalarına karşın, yerli turistler yabancı turistlerle aralarında oluşan fiyat farkım anlayamamaktadırlar. ANAHTAR SÖZCÜKLER : Konaklama, Konuk, Müşteri Profili, Tutum, Davranış, Kültür ABSTRACT This study has been carried out to find whether managers and employees of hospitality establishments have different attitudes and behaviors towards their guests if so, guests perceive these differences or not. The data was obtained by questionnaire from 261 managers, 852 employees and 931 guests who were chosen randomly among 829 hospitality companies in Marmaris and Akyaka. The findings of this survey show that the managers and employees behave differently even though they have different reasons and guests are aware of this behavioral difference. Another important result is that holidays cost more for domestic tourists than foreign tourists. Although most of the domestic and foreign tourists go on holiday by means of tour operator, the domestic tourists are not able to understand these price differences between theirs and foreign tourists'. KEYWORDS: Hospitality, Guest, Customer Profile, Attitude, Behavior, Culture
dc.description.abstractVI ÖZET Bu çalışmada; konaklama işletme yönetici ve çalışanlarının müşterilere karşı tutum ve davranış farklılıkları ve konukların da böyle bir algılama içinde olup olmadıkları araştırılmıştır. Kullanılan veriler Marmaris ve Akyaka'daki 824 konaklama işletmesi arasından tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 261 yönetici, 852 çalışan ve 931 konuk'tan anket tekniği ile elde edilmiştir. Araştırma sonunda yönetici ve çalışanların konuklara değişik nedenlerle de olsa farklı davrandıkları ve konukların da bu farklılığı hissettikleri ortaya çıkmıştır. Ortaya çıkan bir önemli sonuç da; yerli turistlerin yabancı turistlere oranla daha pahalıya tatil yaptıklarıdır. Yerli ve yabancı turistlerin büyük bir çoğunluğunun tur operatörü vasıtasıyla tatil yapmalarına karşın, yerli turistler yabancı turistlerle aralarında oluşan fiyat farkım anlayamamaktadırlar. ANAHTAR SÖZCÜKLER : Konaklama, Konuk, Müşteri Profili, Tutum, Davranış, Kültür ABSTRACT This study has been carried out to find whether managers and employees of hospitality establishments have different attitudes and behaviors towards their guests if so, guests perceive these differences or not. The data was obtained by questionnaire from 261 managers, 852 employees and 931 guests who were chosen randomly among 829 hospitality companies in Marmaris and Akyaka. The findings of this survey show that the managers and employees behave differently even though they have different reasons and guests are aware of this behavioral difference. Another important result is that holidays cost more for domestic tourists than foreign tourists. Although most of the domestic and foreign tourists go on holiday by means of tour operator, the domestic tourists are not able to understand these price differences between theirs and foreign tourists'. KEYWORDS: Hospitality, Guest, Customer Profile, Attitude, Behavior, Cultureen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKonaklama işletmelerinde müşterilere karşı tutumlar ve fiyat uygulamaları(Marmaris-Akkaya örneği)
dc.title.alternativeAttitudes toward guests and price practices in the hospitaliy companies (sample of Marmaris and Akkaya)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid182375
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid162957
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess