Gıda sektöründe marka imajının tüketici satın alma davranışı üzerine etkisi ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın konusu, gıda sektöründe marka imajının tüketici satın alma davranışı üzerine etkisinin belirlenmesidir. Araştırmanın amacı marka imajı unsurlarının tüketici satın alma davranışı üzerine etkisinin ölçülmesidir. Araştırmada sınanan temel hipotez, gıda sektöründe marka imajının tüketici satın alma davranışı üzerinde etkili olduğudur. Araştırmanın evrenini, Milas yöresinde hazır yoğurt satın alan tüketiciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, tesadüfi örneklemeyle seçilen 399 tüketicidir. Araştırmada, belirlenen yörede alan araştırmasına yapılmıştır. Verilerin elde edilmesi için, soru formu hazırlanmış ve yüz-yüze anket tekniği kullanılmıştır. Veriler SPSS 15.0 programı yardımıyla analiz edilmiş ve yorumlanmaya çalışılmıştır.Gıda sektöründe marka imajının tüketici satın alma davranışı üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma bulguları, tüketicilerin marka imajına sadık oldukları ve marka tercihlerini değiştirmeme yönünde bir eğilime sahip olduklarını ortaya çıkarmıştır. The subject of the research is about the determination of the brand image on consumer?s purchase behaviours in food industry. The purpose of this research is to measure the effect of brand image elements on consumer?s purchase behaviours. The basic hypothesis tested in the research has produced the fact that the brand image in food industry is fairly effective on consumer?s purchase behaviour. The environment of the research involves the consumer?s who buy manufactory-made yoghurt in the county of Milas. The sampling of the research aimed the 399 consumers who were chosen at random. During the research, the field research was done in the location determined. In order to get the data, a question form was arranged and a face to face questionnaire was used. The data was analysed by means of the SPSS 15.0 programe and then a final comment was tried to be made.As a result, it is understood that the brand image is fairly effective on consumer?s purchase behaviours in food industry. The research findings have introduced the facts that the consumers are faithful to brand image and they have tendencies on not changing their brand preferences.
Collections