Show simple item record

dc.contributor.advisorEmgin, Övgü
dc.contributor.authorÖzer, Akif Can
dc.date.accessioned2020-12-29T13:36:36Z
dc.date.available2020-12-29T13:36:36Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429756
dc.description.abstractAraştırmanın konusu, gıda sektöründe marka imajının tüketici satın alma davranışı üzerine etkisinin belirlenmesidir. Araştırmanın amacı marka imajı unsurlarının tüketici satın alma davranışı üzerine etkisinin ölçülmesidir. Araştırmada sınanan temel hipotez, gıda sektöründe marka imajının tüketici satın alma davranışı üzerinde etkili olduğudur. Araştırmanın evrenini, Milas yöresinde hazır yoğurt satın alan tüketiciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, tesadüfi örneklemeyle seçilen 399 tüketicidir. Araştırmada, belirlenen yörede alan araştırmasına yapılmıştır. Verilerin elde edilmesi için, soru formu hazırlanmış ve yüz-yüze anket tekniği kullanılmıştır. Veriler SPSS 15.0 programı yardımıyla analiz edilmiş ve yorumlanmaya çalışılmıştır.Gıda sektöründe marka imajının tüketici satın alma davranışı üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma bulguları, tüketicilerin marka imajına sadık oldukları ve marka tercihlerini değiştirmeme yönünde bir eğilime sahip olduklarını ortaya çıkarmıştır.
dc.description.abstractThe subject of the research is about the determination of the brand image on consumer?s purchase behaviours in food industry. The purpose of this research is to measure the effect of brand image elements on consumer?s purchase behaviours. The basic hypothesis tested in the research has produced the fact that the brand image in food industry is fairly effective on consumer?s purchase behaviour. The environment of the research involves the consumer?s who buy manufactory-made yoghurt in the county of Milas. The sampling of the research aimed the 399 consumers who were chosen at random. During the research, the field research was done in the location determined. In order to get the data, a question form was arranged and a face to face questionnaire was used. The data was analysed by means of the SPSS 15.0 programe and then a final comment was tried to be made.As a result, it is understood that the brand image is fairly effective on consumer?s purchase behaviours in food industry. The research findings have introduced the facts that the consumers are faithful to brand image and they have tendencies on not changing their brand preferences.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGıda sektöründe marka imajının tüketici satın alma davranışı üzerine etkisi ve bir uygulama
dc.title.alternativeAn investigation effects of brand image on consumer?s purchase behaviour in food industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmFood sector
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.identifier.yokid307671
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid221041
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess