Bilgisayar destekli kavram haritası kullanımının, öğrencilerin bilişsel senaryo oluşturma becerileri, erişi, öğrenmelerinin kalıcılığı ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, 2007?2008 eğitim-öğretim yılı II. döneminde, 7 haftalık bir sürede, Muğla ilindeki orta-sosyo ekonomik düzeyde bir devlet okulu olan, Merkez Cumhuriyet İlköğretim Okulu'ndaki 6. sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmada ilk olarak; deney ve kontrol gruplarındaki tüm öğrencilere, ?sosyal bilgiler dersine yönelik tutum ölçeği? uygulanmış ve derse yönelik tutumları belirlenmiştir. Daha sonra her iki gruptaki öğrencilere, ?Demokrasinin Serüveni? ünitesiyle ilgili başarı testi uygulanarak ön bilgi düzeyleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler, bağımsız gruplar T-testi ile analiz edilmiş ve gruplara arasında anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Araştırmaya başlanmadan önce, öğrencilerden verilen bir problemle ilgili bilişsel senaryo yazmaları istenmiştir. Deney grubuna; bilgisayar destekli kavram haritaları kullanılarak verilen bilişsel senaryo oluşturma eğitimi ile müfredat konuları işlenmiş, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntem ve teknikleri kullanılarak verilen bilişsel senaryo oluşturma eğitimi ile ünite işlenmiştir. Araştırma sonunda her iki gruba da, daha önce uygulanan başarı testi son test olarak uygulanmış ve iki uygulama sonucunda alınan puanlara kovaryans analizi uygulanmıştır. Ayrıca son test uygulamasından on beş gün sonra kalıcılık testi uygulanmış ve öğrencilerin edindikleri bilgilerin kalıcılığına kovaryans analizi ile bakılmıştır. Uygulama sonunda tutum ölçeği tekrar uygulanmış ve elde edilen veriler bağımsız gruplar T-testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonunda her iki gruba da tekrar bilişsel senaryo oluşturma etkinliği yaptırılmış ve elde edilen nitel veriler içerik analizine tabi tutulmuştur.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara bakıldığında; ilköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli kavram haritası kullanımının, öğrencilerin bilişsel senaryo oluşturma becerileri, erişi puanları, öğrenmelerinin kalıcılığı ve derse yönelik tutumları üzerinde olumlu etkilerinin bulunduğu görülmüştür. The study was applied on the 6th level students of Merkez Cumhuriyet Primary School, a middle socio-economic level state school, in second semester of 2007?2008 education year, for 7 weeks. The experimental groups and control groups are chosen randomly. Firstly, an attitude scale for social science was applied for all the students in both experimental groups and control groups to learn their attitudes for the lesson. Then an achievement test about the unit named ?The Adventure of Democracy? was given to all the students to learn their pre knowledge level. Then the data collected from the test was analyzed with the T-test for control group and no significant difference was found in the groups. Before starting the study, the students were asked to write a cognitive scenario about a problem given. For the experimental group, the curriculum subjects were studied with the use of cognitive scenario with Computer-Based Concept Maps .For the control group the lesson was studied with the traditional method. According to the results obtained from the study, the use of Computer-Based Concept Maps was found to have a meaningful effect on the 6th level students tested in the study on their learning the skill of cognitive scenario, their achievement, retention and their attitude to the social science lesson.
Collections