Show simple item record

dc.contributor.advisorDuman, Bilal
dc.contributor.authorKocatürk Kapucu, Nurhayat
dc.date.accessioned2020-12-29T13:36:24Z
dc.date.available2020-12-29T13:36:24Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429683
dc.description.abstractAraştırma, 2007?2008 eğitim-öğretim yılı II. döneminde, 7 haftalık bir sürede, Muğla ilindeki orta-sosyo ekonomik düzeyde bir devlet okulu olan, Merkez Cumhuriyet İlköğretim Okulu'ndaki 6. sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmada ilk olarak; deney ve kontrol gruplarındaki tüm öğrencilere, ?sosyal bilgiler dersine yönelik tutum ölçeği? uygulanmış ve derse yönelik tutumları belirlenmiştir. Daha sonra her iki gruptaki öğrencilere, ?Demokrasinin Serüveni? ünitesiyle ilgili başarı testi uygulanarak ön bilgi düzeyleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler, bağımsız gruplar T-testi ile analiz edilmiş ve gruplara arasında anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Araştırmaya başlanmadan önce, öğrencilerden verilen bir problemle ilgili bilişsel senaryo yazmaları istenmiştir. Deney grubuna; bilgisayar destekli kavram haritaları kullanılarak verilen bilişsel senaryo oluşturma eğitimi ile müfredat konuları işlenmiş, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntem ve teknikleri kullanılarak verilen bilişsel senaryo oluşturma eğitimi ile ünite işlenmiştir. Araştırma sonunda her iki gruba da, daha önce uygulanan başarı testi son test olarak uygulanmış ve iki uygulama sonucunda alınan puanlara kovaryans analizi uygulanmıştır. Ayrıca son test uygulamasından on beş gün sonra kalıcılık testi uygulanmış ve öğrencilerin edindikleri bilgilerin kalıcılığına kovaryans analizi ile bakılmıştır. Uygulama sonunda tutum ölçeği tekrar uygulanmış ve elde edilen veriler bağımsız gruplar T-testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonunda her iki gruba da tekrar bilişsel senaryo oluşturma etkinliği yaptırılmış ve elde edilen nitel veriler içerik analizine tabi tutulmuştur.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara bakıldığında; ilköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli kavram haritası kullanımının, öğrencilerin bilişsel senaryo oluşturma becerileri, erişi puanları, öğrenmelerinin kalıcılığı ve derse yönelik tutumları üzerinde olumlu etkilerinin bulunduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe study was applied on the 6th level students of Merkez Cumhuriyet Primary School, a middle socio-economic level state school, in second semester of 2007?2008 education year, for 7 weeks. The experimental groups and control groups are chosen randomly. Firstly, an attitude scale for social science was applied for all the students in both experimental groups and control groups to learn their attitudes for the lesson. Then an achievement test about the unit named ?The Adventure of Democracy? was given to all the students to learn their pre knowledge level. Then the data collected from the test was analyzed with the T-test for control group and no significant difference was found in the groups. Before starting the study, the students were asked to write a cognitive scenario about a problem given. For the experimental group, the curriculum subjects were studied with the use of cognitive scenario with Computer-Based Concept Maps .For the control group the lesson was studied with the traditional method. According to the results obtained from the study, the use of Computer-Based Concept Maps was found to have a meaningful effect on the 6th level students tested in the study on their learning the skill of cognitive scenario, their achievement, retention and their attitude to the social science lesson.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar destekli kavram haritası kullanımının, öğrencilerin bilişsel senaryo oluşturma becerileri, erişi, öğrenmelerinin kalıcılığı ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeThe effect of use computer-based concept maps on the skill of students cognitive scenario, their achievement, retention and their attitude
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSuccess level
dc.subject.ytmPermanence
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid311774
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid221030
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess