2006?2007 eğitim öğretim yılı ilköğretim 6. sınıf matematik dersi öğretim programının ölçme ve değerlendirme boyutunun uygulanma düzeyinin incelenmesi.(Muğla ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
2004 yılından bu yana MEB ve TTKB ilköğretim matematik öğretim programında kademeli olarak köklü değişikliklere gitmiştir. Yeni matematik programının ölçme ve değerlendirme boyutunda da oldukça köklü yenilikler yapılmıştır. Bu araştırmanın amacı; ?2006?2007 eğitim öğretim yılında uygulanmaya konan 6.sınıf matematik öğretim programının ölçme ve değerlendirme boyutunun uygulanma düzeyi araştırmaktır?.Araştırmanın evrenini Muğla merkezdeki resmi ilköğretim okullarında 6.sınıf matematik derslerine giren öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem Muğla merkezdeki resmi ilköğretim okullarında çalışan 30 matematik öğretmeninden oluşmaktadır.Araştırmada öğretmenlere uygulanmak üzere 45 sorudan oluşan likert tipi bir anket hazırlanmıştır. Ankette ayrıca 7 tane açık uçlu soruya yer verilmiştir.Araştırmada elde edilen veriler SPSS istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiş, frekans ve yüzdeleri hesaplanmıştır.Bu çalışma ulaşılan sonuçlardan bazıları şöyledir; İlköğretim matematik öğretmenleri yeni programın öngördüğü ölçme ve değerlendirme tekniklerini istenilen düzeyde ve sıklıkta kullanmamaktadır. İlköğretim matematik öğretmenleri ölçme ve değerlendirme tekniklerini karmaşık bulmaktadırlar. İlköğretim matematik öğretmenleri yeni matematik öğretim programını kısmen başarılı bulmaktadırlar. İlköğretim matematik öğretmenleri ölçme ve değerlendirme konusunda kendilerini yetersiz hissetmektedirler. İlköğretim matematik öğretmenleri alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygulamak için zamanın yetersiz, sınıfların kalabalık olduğunu düşünmektedirler. İlköğretim matematik öğretmenleri değerlendirme yaparken süreci ve bireysel farklılıkları dikkate almaktadırlar. There have been fundamental changes in the primary school mathematics education program of MEB and TTKB gradually since the year 2004. There have been also some radical changes in measurement and evaluation aspect of the new mathematics education program. The major aim of this study is to investigate the implementation level of measurement and evaluation aspect of primary school mathematics education program which was put into practice in 2006-2007 education and teaching period. The universe of the study is constituted by the teachers giving the 6th year mathematics lessons of public primary schools in Muğla. Sampling consists of 30 teachers.In the research, a likert scale questionnaire, consisting of 45 questions, was developed to be conducted among teachers. The questionnaire has also 7 open-ended questions. The data provided by the research was analysized, frequencies and the percentages were calculated by use of SPSS statistical package program.Some of the outcomes of the study are the following: Primary school mathematics teachers do not use the measurement and evaluation techniques proposed by the new program in an expected level and frequency. Primary school mathematics teachers find the new measurement and evaluation techniques complicated. Primary school mathematics teachers find the new mathematics education program partially successful. Primary school mathematics teachers feel themselves inefficient about the measurement and evaluation techniques. Primary school mathematics teachers think that application of alternative measurement and evaluation techniques is not that possible due to the lack of time and overpopulated classes. Primary school mathematics teachers consider the process and the individual differences when making their evaluations.
Collections