Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnder, Hasan
dc.contributor.authorÇoban Torçuk, Feyzan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:36:12Z
dc.date.available2020-12-29T13:36:12Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429607
dc.description.abstract2004 yılından bu yana MEB ve TTKB ilköğretim matematik öğretim programında kademeli olarak köklü değişikliklere gitmiştir. Yeni matematik programının ölçme ve değerlendirme boyutunda da oldukça köklü yenilikler yapılmıştır. Bu araştırmanın amacı; ?2006?2007 eğitim öğretim yılında uygulanmaya konan 6.sınıf matematik öğretim programının ölçme ve değerlendirme boyutunun uygulanma düzeyi araştırmaktır?.Araştırmanın evrenini Muğla merkezdeki resmi ilköğretim okullarında 6.sınıf matematik derslerine giren öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem Muğla merkezdeki resmi ilköğretim okullarında çalışan 30 matematik öğretmeninden oluşmaktadır.Araştırmada öğretmenlere uygulanmak üzere 45 sorudan oluşan likert tipi bir anket hazırlanmıştır. Ankette ayrıca 7 tane açık uçlu soruya yer verilmiştir.Araştırmada elde edilen veriler SPSS istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiş, frekans ve yüzdeleri hesaplanmıştır.Bu çalışma ulaşılan sonuçlardan bazıları şöyledir; İlköğretim matematik öğretmenleri yeni programın öngördüğü ölçme ve değerlendirme tekniklerini istenilen düzeyde ve sıklıkta kullanmamaktadır. İlköğretim matematik öğretmenleri ölçme ve değerlendirme tekniklerini karmaşık bulmaktadırlar. İlköğretim matematik öğretmenleri yeni matematik öğretim programını kısmen başarılı bulmaktadırlar. İlköğretim matematik öğretmenleri ölçme ve değerlendirme konusunda kendilerini yetersiz hissetmektedirler. İlköğretim matematik öğretmenleri alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygulamak için zamanın yetersiz, sınıfların kalabalık olduğunu düşünmektedirler. İlköğretim matematik öğretmenleri değerlendirme yaparken süreci ve bireysel farklılıkları dikkate almaktadırlar.
dc.description.abstractThere have been fundamental changes in the primary school mathematics education program of MEB and TTKB gradually since the year 2004. There have been also some radical changes in measurement and evaluation aspect of the new mathematics education program. The major aim of this study is to investigate the implementation level of measurement and evaluation aspect of primary school mathematics education program which was put into practice in 2006-2007 education and teaching period. The universe of the study is constituted by the teachers giving the 6th year mathematics lessons of public primary schools in Muğla. Sampling consists of 30 teachers.In the research, a likert scale questionnaire, consisting of 45 questions, was developed to be conducted among teachers. The questionnaire has also 7 open-ended questions. The data provided by the research was analysized, frequencies and the percentages were calculated by use of SPSS statistical package program.Some of the outcomes of the study are the following: Primary school mathematics teachers do not use the measurement and evaluation techniques proposed by the new program in an expected level and frequency. Primary school mathematics teachers find the new measurement and evaluation techniques complicated. Primary school mathematics teachers find the new mathematics education program partially successful. Primary school mathematics teachers feel themselves inefficient about the measurement and evaluation techniques. Primary school mathematics teachers think that application of alternative measurement and evaluation techniques is not that possible due to the lack of time and overpopulated classes. Primary school mathematics teachers consider the process and the individual differences when making their evaluations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2006?2007 eğitim öğretim yılı ilköğretim 6. sınıf matematik dersi öğretim programının ölçme ve değerlendirme boyutunun uygulanma düzeyinin incelenmesi.(Muğla ili örneği)
dc.title.alternativeExamination of implementation level of `measurement and evaluation` aspect of 6th year mathematics lessons of 2006-2007 primary school mathematics education program (Sample of Mugla)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid316063
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid221026
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess