The effects of e-portfolio based assessment on students` perceptions of educational environment
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma e-portföy temelli ölçmenin öğrencilerin eğitim ortamı algısı üzerinde herhangi bir etkisi olup olmadığını araştırmaktadır. Çalışmanın örneklem grubunu 2007-2008 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Yerkesik ilköğretim Okulunda eğitim görmekte olan 48 5.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak ön test son testler, açık uçlu sorular, sınav değerlendirme formları, sıralama ölçekleri ve ünite sonu kendini değerlendirme dökümanları kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 14 programı ile değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda öğrencileri öğretmen, dil öğrenme ve eğitim ortamına dair algılarında bir değişiklik görülmemiştir. Ancak deney gurubunun 12 haftalık e-portföy temelli ölçmenin sonunda, sınavları daha olumlu algıladığı tespit edilmiştir This study investigates whether e-portfolio based alternative assessment gets better students? perceptions about educational environment while learning English as a foreign language. Sampling of this study is 48 students, who attended Yerkesik Primary School, Muğla, Turkey. The data have been collected by pre-test and post-tests, exit slips, exam evaluation forms, and unit self assessment forms. SPSS 14 is used for data analysis. The results of this study show that there is no significant difference in students? beliefs about learning, teacher, and educational environment. However, experimental group perceives exams more positively than control group does after 12 weeks of e-portfolio experience.
Collections