Show simple item record

dc.contributor.advisorÜstünel, Eda
dc.contributor.authorDeren, Ertan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:34:58Z
dc.date.available2020-12-29T13:34:58Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429146
dc.description.abstractBu çalışma e-portföy temelli ölçmenin öğrencilerin eğitim ortamı algısı üzerinde herhangi bir etkisi olup olmadığını araştırmaktadır. Çalışmanın örneklem grubunu 2007-2008 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Yerkesik ilköğretim Okulunda eğitim görmekte olan 48 5.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak ön test son testler, açık uçlu sorular, sınav değerlendirme formları, sıralama ölçekleri ve ünite sonu kendini değerlendirme dökümanları kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 14 programı ile değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda öğrencileri öğretmen, dil öğrenme ve eğitim ortamına dair algılarında bir değişiklik görülmemiştir. Ancak deney gurubunun 12 haftalık e-portföy temelli ölçmenin sonunda, sınavları daha olumlu algıladığı tespit edilmiştir
dc.description.abstractThis study investigates whether e-portfolio based alternative assessment gets better students? perceptions about educational environment while learning English as a foreign language. Sampling of this study is 48 students, who attended Yerkesik Primary School, Muğla, Turkey. The data have been collected by pre-test and post-tests, exit slips, exam evaluation forms, and unit self assessment forms. SPSS 14 is used for data analysis. The results of this study show that there is no significant difference in students? beliefs about learning, teacher, and educational environment. However, experimental group perceives exams more positively than control group does after 12 weeks of e-portfolio experience.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effects of e-portfolio based assessment on students` perceptions of educational environment
dc.title.alternativeE-portföy temelli ölçmenin öğrencilerin eğitim ortamı algısına etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational environment
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmMeasurement systems
dc.subject.ytmElektronik portfolio
dc.identifier.yokid365308
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253723
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess