Örgütlerde çalışanların kişilik özellikleri ve motivasyon: Ampirik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Her işletme hem yerel, hem de küresel anlamda söz sahibi olmak ve sürekliliğini devam ettirmek ister. Bu ise ancak iyi motive olmuş çalışanlar ile mümkündür. Çalışanların başarılı olması işletmenin başarısının artacağı anlamına gelir.İnsanlar farklı kişilik yapılarına sahiptirler. Dolayısıyla istek, ihtiyaç ve beklentileri de birbirlerinden farklıdır. Farklı özellikteki insanların da aynı motivasyon faktörlerinden etkilenmeleri beklenemez. İşletmeler bu farklılığı göz önünde bulundurmak zorundadırlar. Bir çalışan için önemli olan motivasyon faktörü, diğer çalışan için hiçbir anlam ifade etmiyor olabilir. Bu durumda ikisinden de aynı düzeyde bir verim beklemek yanlış olacaktır.Bu düşünceden hareketle tezde, ilk üç bölümde, kişilik ve motivasyon kavramları hakkında genel bir bilgi verilmiştir. Son bölümde ise bir tez çalışması uygulanmıştır. Uygulamaya göre çalışanlar bazı kişilik gruplarına ayrılmıştır. Daha sonra bu kişilik gruplarına dahil olan çalışanların, hangi motivasyon faktörlerinden etkilendikleri tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Kişilik, Kişilik Kuramları, Motivasyon, Motivasyon Kuramları, Motivasyon Araçları Every organization wants to have a say and continue its persistence in both local and both global way. It is only possible with well-motivated employees. That the employees are successful means the increase of success of the organization.Humans have different personality characteristics. Therefore their needs, desire and expectations are all different from each other. It is not expected that different people are affected by the same motivation factors. Organizations have to consider this variety. While a motivation factor can be important for an employee, it can be mean nothing for other employee. For this reason, it is going to be mistake to expect the same level of productivity from each employee.Act on this belief, general information about personality and motivation theories are explained in the first three chapter. At the last chapter, an empirical analysis was conducted. According to analysis, employees are divided into some personality groups. After that, it was determined which motivation factor the employees, who belong to different personality, are affected.Key Words: Personality, Personality Theories, Motivation, Motivation Theories, Motivation Tools
Collections