Show simple item record

dc.contributor.advisorAsunakutlu, Tuncer
dc.contributor.authorKaradağ, Meltem
dc.date.accessioned2020-12-29T13:33:13Z
dc.date.available2020-12-29T13:33:13Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/428502
dc.description.abstractHer işletme hem yerel, hem de küresel anlamda söz sahibi olmak ve sürekliliğini devam ettirmek ister. Bu ise ancak iyi motive olmuş çalışanlar ile mümkündür. Çalışanların başarılı olması işletmenin başarısının artacağı anlamına gelir.İnsanlar farklı kişilik yapılarına sahiptirler. Dolayısıyla istek, ihtiyaç ve beklentileri de birbirlerinden farklıdır. Farklı özellikteki insanların da aynı motivasyon faktörlerinden etkilenmeleri beklenemez. İşletmeler bu farklılığı göz önünde bulundurmak zorundadırlar. Bir çalışan için önemli olan motivasyon faktörü, diğer çalışan için hiçbir anlam ifade etmiyor olabilir. Bu durumda ikisinden de aynı düzeyde bir verim beklemek yanlış olacaktır.Bu düşünceden hareketle tezde, ilk üç bölümde, kişilik ve motivasyon kavramları hakkında genel bir bilgi verilmiştir. Son bölümde ise bir tez çalışması uygulanmıştır. Uygulamaya göre çalışanlar bazı kişilik gruplarına ayrılmıştır. Daha sonra bu kişilik gruplarına dahil olan çalışanların, hangi motivasyon faktörlerinden etkilendikleri tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Kişilik, Kişilik Kuramları, Motivasyon, Motivasyon Kuramları, Motivasyon Araçları
dc.description.abstractEvery organization wants to have a say and continue its persistence in both local and both global way. It is only possible with well-motivated employees. That the employees are successful means the increase of success of the organization.Humans have different personality characteristics. Therefore their needs, desire and expectations are all different from each other. It is not expected that different people are affected by the same motivation factors. Organizations have to consider this variety. While a motivation factor can be important for an employee, it can be mean nothing for other employee. For this reason, it is going to be mistake to expect the same level of productivity from each employee.Act on this belief, general information about personality and motivation theories are explained in the first three chapter. At the last chapter, an empirical analysis was conducted. According to analysis, employees are divided into some personality groups. After that, it was determined which motivation factor the employees, who belong to different personality, are affected.Key Words: Personality, Personality Theories, Motivation, Motivation Theories, Motivation Toolsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütlerde çalışanların kişilik özellikleri ve motivasyon: Ampirik bir araştırma
dc.title.alternativePersonality characteristics of employees at organizations and motivation: Ampirical reserch
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPersonality
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.identifier.yokid433531
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319434
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess