Türkiye`de çarpışan ideolojiler, söylem üzerinde köşe kapmaca: Sosyal bilgiler öğretmenleri üzerine bir saha çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma hakikatin göstereni olma iddiasındaki iki söylemin devlet söylemi olmak için birbirleriyle ve diğer söylemlerle verdiği mücadeleyi, bu mücadelenin eğitim alanına yansımasını ve öğretmenlerin bu mücadeleki rollerini araştırmayı hedeflemektedir. Bunun için öncelikle bilgi, iktidar ve özne arasındaki ilişki Foucaultcu bir şekilde ele alınmıştır. Söylem ve hakikat arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek için ideoloji kavramı yeniden tanımlanmıştır. Son olarak siyasi iktidarların iktidara ulaşmak için verdikleri mücadelede öznelerin ve öğretmenlerin rolü Hall'un kodlama-kodaçım kavramları üzerinden tartışılmıştır.Bu çalışma niteliksel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma için gerekli olan veriler; söylemlerin birbirleriyle çarpıştıkları alanlarından biri olan eğitim alanındaki aktörlerden öğretmenlerle, Mart-Nisan 2014 tarihlerinde derinlemesine görüşmeler ile yapılarak elde edilmiştir.Anahtar Sözcükler : Söylem, ideoloji, eğitim, iktidar ilişkileri This study aims to analyze struggles between the two discourses to be the official discourse, each claiming that they are the signifier of the truth. This study also aims to analyze reflection of this struggle in the field of education, and the role of teachers in this struggle. To do that; first the relation between knowledge, power and the subject is discussed in the Foucauldian way. The concept of ideology was redefined to explain the relation between discourse and the truth. Finally the roles of the subjects and teachers in political power struggle were discussed within the context of Hall's concepts of encode-decode.This study was carried out with qualititave methodology. Data required for this study was obtained during March-April 2014 through in-depth interviews with teachers who are the main actors in education field in which discourses encounter with each other.Keywords : Discourse, ideology, education, power relations
Collections