Show simple item record

dc.contributor.advisorErtuğrul, Gökçen
dc.contributor.authorBanguoğlu, Taylan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:32:21Z
dc.date.available2020-12-29T13:32:21Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/428197
dc.description.abstractBu çalışma hakikatin göstereni olma iddiasındaki iki söylemin devlet söylemi olmak için birbirleriyle ve diğer söylemlerle verdiği mücadeleyi, bu mücadelenin eğitim alanına yansımasını ve öğretmenlerin bu mücadeleki rollerini araştırmayı hedeflemektedir. Bunun için öncelikle bilgi, iktidar ve özne arasındaki ilişki Foucaultcu bir şekilde ele alınmıştır. Söylem ve hakikat arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek için ideoloji kavramı yeniden tanımlanmıştır. Son olarak siyasi iktidarların iktidara ulaşmak için verdikleri mücadelede öznelerin ve öğretmenlerin rolü Hall'un kodlama-kodaçım kavramları üzerinden tartışılmıştır.Bu çalışma niteliksel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma için gerekli olan veriler; söylemlerin birbirleriyle çarpıştıkları alanlarından biri olan eğitim alanındaki aktörlerden öğretmenlerle, Mart-Nisan 2014 tarihlerinde derinlemesine görüşmeler ile yapılarak elde edilmiştir.Anahtar Sözcükler : Söylem, ideoloji, eğitim, iktidar ilişkileri
dc.description.abstractThis study aims to analyze struggles between the two discourses to be the official discourse, each claiming that they are the signifier of the truth. This study also aims to analyze reflection of this struggle in the field of education, and the role of teachers in this struggle. To do that; first the relation between knowledge, power and the subject is discussed in the Foucauldian way. The concept of ideology was redefined to explain the relation between discourse and the truth. Finally the roles of the subjects and teachers in political power struggle were discussed within the context of Hall's concepts of encode-decode.This study was carried out with qualititave methodology. Data required for this study was obtained during March-April 2014 through in-depth interviews with teachers who are the main actors in education field in which discourses encounter with each other.Keywords : Discourse, ideology, education, power relationsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleTürkiye`de çarpışan ideolojiler, söylem üzerinde köşe kapmaca: Sosyal bilgiler öğretmenleri üzerine bir saha çalışması
dc.title.alternativeEncounter of ideologies in turkey, game of capturing the discourse: A fieldwork on social studies teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmGovernment relations
dc.subject.ytmPolitical power
dc.subject.ytmIdeology
dc.subject.ytmDiscourse
dc.identifier.yokid10048595
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid380703
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess