Tüketicilerin outlet ve AVM tercih etme nedenlerinin araştırılması ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İndirimli satış mağazaları olarak perakende sektörüne giriş yapan OUTLET mağazaları bugün geleneksel alışveriş mağazaları ile rekabet eden ve tüketiciler tarafından yoğun bir şekilde talep edilen bir merkez haline gelmiştir. Her iki mağaza tipi, tüketiciler açışından tercih edilme nedenleri belirlemektedir. Bu yönüyle pazarlamacılar açısından mağazaların tercih edilme kriterlerinin bilinmesi pazar stratejilerinin belirlenmesinde büyük bir öneme sahiptir.Bu çalışmada perakendecilik ve tarihsel gelişimi, AVM ve OUTLET kavramları ve bunların Dünya ve Türkiye'deki olgunlaşma seyrine değinilmiştir. Tüketicilerin her iki mağaza türünü tercih etme nedenleri araştırılmıştır. Tüketicilerin tercih kriterlerinin belirlenmesine yönelik yüz yüze anket çalışması yapılmıştır. Bu çalışma 360 tüketici üzerinde uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğrenim durumu yüksek ve gelir seviyesi üstte olan tüketicilerin daha çok AVM'leri tercih ettiği görülürken daha alt gelir grupları ve düşük eğitim seviyelerindeki tüketicilerin OUTLET merkezlerine yöneldiği görülmektedir. Hem AVM hem de OUTLET merkezlerinin, kendileri tercih etmeyen potansiyel tüketici gruplarını kendilerine çekebilmeleri için uygun pazarlama stratejileri geliştirmeleri gerekmektedir. OUTLETs, entering the retail sector as discount outlets have become a center taht is by traditional department stores and intensely demonding by consumers. Botj store types set reasons to be preferd by consumers. By this as pect to now the criteria for preference fort he store has a great importance in determining the direction of market strategy.İn this study, retailing and its historical development, consepts of Shopping Center and OUTLET and their course of maturation in the World and Turkey haven been mentioned. The reasons for prefering both types of shops were investigated. Face to face survey was conducted to determine the preferred criteria of consumers. This study was conducted on 360 consumers. As a result of this research, while consurmers with the high education and income level prefer AVMs, consumers with low educationand income level prefer OUTLETs. Both AVMs and OUTLETs need to develop appropriate marketing strategies to attract the potential consumer groups that don't prefer them.
Collections