Show simple item record

dc.contributor.advisorMarangoz, Mehmet
dc.contributor.authorGüneş, Doğan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:31:38Z
dc.date.available2020-12-29T13:31:38Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/427930
dc.description.abstractİndirimli satış mağazaları olarak perakende sektörüne giriş yapan OUTLET mağazaları bugün geleneksel alışveriş mağazaları ile rekabet eden ve tüketiciler tarafından yoğun bir şekilde talep edilen bir merkez haline gelmiştir. Her iki mağaza tipi, tüketiciler açışından tercih edilme nedenleri belirlemektedir. Bu yönüyle pazarlamacılar açısından mağazaların tercih edilme kriterlerinin bilinmesi pazar stratejilerinin belirlenmesinde büyük bir öneme sahiptir.Bu çalışmada perakendecilik ve tarihsel gelişimi, AVM ve OUTLET kavramları ve bunların Dünya ve Türkiye'deki olgunlaşma seyrine değinilmiştir. Tüketicilerin her iki mağaza türünü tercih etme nedenleri araştırılmıştır. Tüketicilerin tercih kriterlerinin belirlenmesine yönelik yüz yüze anket çalışması yapılmıştır. Bu çalışma 360 tüketici üzerinde uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğrenim durumu yüksek ve gelir seviyesi üstte olan tüketicilerin daha çok AVM'leri tercih ettiği görülürken daha alt gelir grupları ve düşük eğitim seviyelerindeki tüketicilerin OUTLET merkezlerine yöneldiği görülmektedir. Hem AVM hem de OUTLET merkezlerinin, kendileri tercih etmeyen potansiyel tüketici gruplarını kendilerine çekebilmeleri için uygun pazarlama stratejileri geliştirmeleri gerekmektedir.
dc.description.abstractOUTLETs, entering the retail sector as discount outlets have become a center taht is by traditional department stores and intensely demonding by consumers. Botj store types set reasons to be preferd by consumers. By this as pect to now the criteria for preference fort he store has a great importance in determining the direction of market strategy.İn this study, retailing and its historical development, consepts of Shopping Center and OUTLET and their course of maturation in the World and Turkey haven been mentioned. The reasons for prefering both types of shops were investigated. Face to face survey was conducted to determine the preferred criteria of consumers. This study was conducted on 360 consumers. As a result of this research, while consurmers with the high education and income level prefer AVMs, consumers with low educationand income level prefer OUTLETs. Both AVMs and OUTLETs need to develop appropriate marketing strategies to attract the potential consumer groups that don't prefer them.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin outlet ve AVM tercih etme nedenlerinin araştırılması ve bir uygulama
dc.title.alternativeInverstigation of reasons for preference shopping centers and outlets and practise case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOutlets
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmShopping
dc.subject.ytmShopping behavior
dc.subject.ytmShopping centers
dc.identifier.yokid10013130
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385472
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess