A grubu seyahat acentalarında öğrenme odaklılığın yeni hizmet gelişimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tüketim hızının giderek artması, küreselleşmenin ve rekabetin yoğunlaşması, müşteri istek ve ihtiyaçlarındaki farklılık ve teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler işletmelerin yeni ürün ve hizmet geliştirmeye önem vermesini sağlamıştır. Günümüz işletmeleri bu yeni ürün ve hizmetlerin ortaya çıkartılmasında da öğrenmenin payının çok büyük olduğunun farkındadır. Öğrenmeye önem vermeyen ya da işletme içerisinde öğrenme ortamı yaratmayan iĢletmelerin yenilik yapmaktan uzak olacağı ve finansal performansını da geliĢtiremeyeceği düşünülmektedir. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı da, turizm endüstrisinde önemli bir yere sahip olan seyahat acentalarında öğrenme odaklılığın yeni hizmet gelişimi üzerindeki etkisini incelemektir.Bu çalışmada veri toplama tekniği olarak anket yöntemi kullanılmış ve 389 adet geçerli veriye ulaşılmıştır. Çalışmada, Marmaris'te faaliyet gösteren A grubu seyahat acentalarının öğrenme odaklılığının yeni hizmet gelişimi ve finansal performans üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Ayrıca seyahat acentası çalışanlarının demografik özelliklerinin öğrenme odaklılık ve yeni hizmet gelişimi üzerinde farklılık gösterip göstermediği de incelenmiştir.Elde edilen sonuçlara göre seyahat acentalarında öğrenme odaklılığın yeni hizmet gelişimi ve finansal performans arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, seyahat acentası çalışanlarının bazı demografik özellikleri öğrenme odaklılık ve yeni hizmet geliştirmede anlamlı farklılıklar olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Öğrenme Odaklılık, Yeni Hizmet GeliĢimi, Finansal Performans The increase in consumption speed, the intensification in globalization and competitiveness, differences in customer wants and needs and fast developments in technology provide businesses for putting importance on the development of new goods and services. Businesses today are aware that learning plays a big role in revealing new goods and services. It is considered that businesses which do not create a learning environment within themselves or do not value learning cannot improve their financial performance and make innovations. Thus, the aim of this study is to examine the effect of learning orientation in a-group travel agencies on new service development.In this study, questionnaire technique is applied as data collection tool and 389 valid questionnaires are gathered. This study presents the effects of learning orientation in a-group travel agencies on their new service development and financial performances. Also, it is analyzed whether demographic characteristics of travel agencies' personnel display any difference in learning orientation and new service development.According to the obtained results, it is found that there is a significant difference between learning orientation in travel agencies and new service development and financial performances. Also, it is determined that there are significant differences between some demographic characteristics of travel agencies' personnel and learning orientation in travel agencies and new service development.Key Words: Learning Orientation, New Service Development, Financial Perfromance.
Collections