Show simple item record

dc.contributor.advisorAyazlar, Gökhan
dc.contributor.authorİnan, Ramazan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:30:45Z
dc.date.available2020-12-29T13:30:45Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/427615
dc.description.abstractTüketim hızının giderek artması, küreselleşmenin ve rekabetin yoğunlaşması, müşteri istek ve ihtiyaçlarındaki farklılık ve teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler işletmelerin yeni ürün ve hizmet geliştirmeye önem vermesini sağlamıştır. Günümüz işletmeleri bu yeni ürün ve hizmetlerin ortaya çıkartılmasında da öğrenmenin payının çok büyük olduğunun farkındadır. Öğrenmeye önem vermeyen ya da işletme içerisinde öğrenme ortamı yaratmayan iĢletmelerin yenilik yapmaktan uzak olacağı ve finansal performansını da geliĢtiremeyeceği düşünülmektedir. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı da, turizm endüstrisinde önemli bir yere sahip olan seyahat acentalarında öğrenme odaklılığın yeni hizmet gelişimi üzerindeki etkisini incelemektir.Bu çalışmada veri toplama tekniği olarak anket yöntemi kullanılmış ve 389 adet geçerli veriye ulaşılmıştır. Çalışmada, Marmaris'te faaliyet gösteren A grubu seyahat acentalarının öğrenme odaklılığının yeni hizmet gelişimi ve finansal performans üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Ayrıca seyahat acentası çalışanlarının demografik özelliklerinin öğrenme odaklılık ve yeni hizmet gelişimi üzerinde farklılık gösterip göstermediği de incelenmiştir.Elde edilen sonuçlara göre seyahat acentalarında öğrenme odaklılığın yeni hizmet gelişimi ve finansal performans arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, seyahat acentası çalışanlarının bazı demografik özellikleri öğrenme odaklılık ve yeni hizmet geliştirmede anlamlı farklılıklar olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Öğrenme Odaklılık, Yeni Hizmet GeliĢimi, Finansal Performans
dc.description.abstractThe increase in consumption speed, the intensification in globalization and competitiveness, differences in customer wants and needs and fast developments in technology provide businesses for putting importance on the development of new goods and services. Businesses today are aware that learning plays a big role in revealing new goods and services. It is considered that businesses which do not create a learning environment within themselves or do not value learning cannot improve their financial performance and make innovations. Thus, the aim of this study is to examine the effect of learning orientation in a-group travel agencies on new service development.In this study, questionnaire technique is applied as data collection tool and 389 valid questionnaires are gathered. This study presents the effects of learning orientation in a-group travel agencies on their new service development and financial performances. Also, it is analyzed whether demographic characteristics of travel agencies' personnel display any difference in learning orientation and new service development.According to the obtained results, it is found that there is a significant difference between learning orientation in travel agencies and new service development and financial performances. Also, it is determined that there are significant differences between some demographic characteristics of travel agencies' personnel and learning orientation in travel agencies and new service development.Key Words: Learning Orientation, New Service Development, Financial Perfromance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleA grubu seyahat acentalarında öğrenme odaklılığın yeni hizmet gelişimine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of learning orientation on A-group travel agencies on new service development
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBusiness tourism
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmLearning orientation
dc.subject.ytmService development
dc.subject.ytmFinancial performance
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.identifier.yokid10117403
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440523
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess