Belirsizlik yönetimi (BELYÖN) programının belirsizliğe tahammülsüzlük düzeyine etkisi: Kadın öğretmen adayları üzerine deneysel bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, uygulanan ?belirsizlik yönetimi (BELYÖN)? programının kadın öğretmen adaylarının belirsizliğe tahammülsüzlük düzeylerine etkisini incelemektir. Çalışmada deneysel araştırma modeli kullanılmıştır ve araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 akademik yılında Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programı dördüncü sınıflarında öğrenim gören 61 kadın öğretmen adayı oluşturmaktadır. Deney grubunda yer alan kadın öğretmen adaylarına 6 hafta ve 7 oturumdan oluşan BELYÖN programı araştırmacı tarafından uygulanmış, hem deney hem de kontrol grubuna ilişkin veriler Sarı (2007) tarafından Türkçe?ye uyarlanan ?Belirsizliğe Tahammülsüzlük Ölçeği (BTÖ)? aracılığıyla elde edilmiştir.Araştırmanın bulgularına göre, deney ve kontrol grubunun BTÖ sontest puanları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Bu bulguya dayanarak, BELYÖN programının kadın öğretmen adaylarının belirsizliğe tahammülsüzlük düzeylerinde etkili olduğu söylenebilir. Araştırma sonuçları, belirsizliğin başa çıkılabilir ve yönetilebilir bir olgu olduğunu ortaya koymaktadır. Anahtar Kelimeler: Belirsizlik yönetimi, belirsizliğe tahammülsüzlük, kadın öğretmen adayları. This study aims to examine the effect of ?Uncertainty Management (BELYÖN)? program on intolarence of uncertainty levels of woman pre-service teachers.Experimental research model was utilized in the research and the sample was formed 61 pre-service teachers, attending senior classes at Kocaeli University Faculty of Education Division of Primary Education in 2012-2013 academic year. Program was implemented by researcher during 6 weeks and 7 sessions. Data was gathered via ?Intolarence of Uncertainty Scale? which was adapted in Turkish by Sari (2007). Significant difference was found at the woman pre-service teachers who attended to ?BELYÖN? program compared to pre-service teachers who did not, in terms of ?Intolarence of Uncertainty Scale? post-test scores. Based on this finding, it can be suggested that ?BELYÖN? program effects intolarence of uncertainty levels of woman pre-service teachers. Findings of the research emphasize that uncertainty is a manageable fact and people can cope with uncertainty. Keywords: Uncertainty management, intolerance of uncertainty, woman pre-service teachers
Collections