Show simple item record

dc.contributor.advisorOakley, Nuray
dc.contributor.authorArslan, Yaser
dc.date.accessioned2020-12-29T13:27:27Z
dc.date.available2020-12-29T13:27:27Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/426547
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, uygulanan ?belirsizlik yönetimi (BELYÖN)? programının kadın öğretmen adaylarının belirsizliğe tahammülsüzlük düzeylerine etkisini incelemektir. Çalışmada deneysel araştırma modeli kullanılmıştır ve araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 akademik yılında Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programı dördüncü sınıflarında öğrenim gören 61 kadın öğretmen adayı oluşturmaktadır. Deney grubunda yer alan kadın öğretmen adaylarına 6 hafta ve 7 oturumdan oluşan BELYÖN programı araştırmacı tarafından uygulanmış, hem deney hem de kontrol grubuna ilişkin veriler Sarı (2007) tarafından Türkçe?ye uyarlanan ?Belirsizliğe Tahammülsüzlük Ölçeği (BTÖ)? aracılığıyla elde edilmiştir.Araştırmanın bulgularına göre, deney ve kontrol grubunun BTÖ sontest puanları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Bu bulguya dayanarak, BELYÖN programının kadın öğretmen adaylarının belirsizliğe tahammülsüzlük düzeylerinde etkili olduğu söylenebilir. Araştırma sonuçları, belirsizliğin başa çıkılabilir ve yönetilebilir bir olgu olduğunu ortaya koymaktadır. Anahtar Kelimeler: Belirsizlik yönetimi, belirsizliğe tahammülsüzlük, kadın öğretmen adayları.
dc.description.abstractThis study aims to examine the effect of ?Uncertainty Management (BELYÖN)? program on intolarence of uncertainty levels of woman pre-service teachers.Experimental research model was utilized in the research and the sample was formed 61 pre-service teachers, attending senior classes at Kocaeli University Faculty of Education Division of Primary Education in 2012-2013 academic year. Program was implemented by researcher during 6 weeks and 7 sessions. Data was gathered via ?Intolarence of Uncertainty Scale? which was adapted in Turkish by Sari (2007). Significant difference was found at the woman pre-service teachers who attended to ?BELYÖN? program compared to pre-service teachers who did not, in terms of ?Intolarence of Uncertainty Scale? post-test scores. Based on this finding, it can be suggested that ?BELYÖN? program effects intolarence of uncertainty levels of woman pre-service teachers. Findings of the research emphasize that uncertainty is a manageable fact and people can cope with uncertainty. Keywords: Uncertainty management, intolerance of uncertainty, woman pre-service teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBelirsizlik yönetimi (BELYÖN) programının belirsizliğe tahammülsüzlük düzeyine etkisi: Kadın öğretmen adayları üzerine deneysel bir araştırma
dc.title.alternativeThe effect of uncertainty management program on intolarence of uncertainty level: An experimental research for woman pre-service teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10008752
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345680
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess