Yaratıcı endüstrilerin gelişim seyri, İstanbul ili kapsamında bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaratıcılık, günümüz işletmeleri için başarının temel bir unsuru ve önemli bir rekabet avantajı kaynağı teşkil etmektedir. Bu bağlamda karşımıza bireysel yaratıcılık ve teknolojinin entegrasyonu üzerine kurulan yaratıcı endüstriler ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada; özellikle son 20 yılda yaşanan teknolojik gelişmeler neticesinde ortaya çıkan ve popüler bir kavram haline gelen yaratıcı endüstrilerin, İstanbul ilindeki mevcut durumları ve gelişim süreçleri incelenmiştir. Bu inceleme kapsamında dijital karakterdeki yaratıcı endüstriler, bilişim, medya ve reklamcılık olmak üzere üç alt sektörde ele alınmıştır. İstanbul Ticaret Odası (İTO) kayıtları baz alınarak İstanbul`da yaratıcı endüstriler alanında faaliyet göstermekte olan işletmelerin kuruluş tarihleri, sermaye yapıları ve türleri araştırılmıştır. Sonuçlar, aynı küresel bir merkez niteliğindeki şehirlerde olduğu gibi, İstanbul ilinde de yaratıcı endüstriler kapsamında faaliyet göstermekte olan işletmelerin sayısının genel anlamda 1980`lerden bugüne, özellikle de 1995`lerden günümüze ciddi bir artış göstermekte olduğunu ortaya koymuştur. Bununla birlikte bulgular, İstanbul ilinde yaratıcı endüstrilerde faaliyet göstermekte olan şirket polülasyonunun, diğer küresel merkez niteliğindeki şehirlere paralel olarak, büyük ölçüde Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerden (KOBİ) ve şahıs şirketlerinden oluşmakta olduğunu gözler önüne sermiştir. Son olarak da araştırma sonuçları, İstanbul ili kapsamında yaratıcı endüstrilerin bahsedilen alt sektörleri de faaliyet göstermekte olan işletmeleri bu alt sektörler bazında kuruluş tarihleri, sermaye yapısı ve tür açısından karşılaştırarak aradaki benzerliği göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Yaratıcı Endüstriler, Yaratıcılık, İstanbul Creativity is considered to be an important antecedent of success and a key resource of competitive advantage for todays`s firms. Within this context, the concept of creative industries that takes its roots from the integration of individual creativity and technology rises. In this study, the current sitation and the development trends of creative industries, that has became a populer concept as a result of technological progress within the last twenty years, are subjected, are investigated within İstanbul. The digital creative industries are categorized into three subsectors as software, media and advertisement. Based on the records of Istanbul Chamber of Commerce, the foundation dates, capital structure and types of the firms operating in these subsectors are investigated and comparisions are made. The results suggested that, just like in the global cities, since 1980 in general, 1995 in particular, the number of the firms operating in creative industrie in İstanbul show a significant increase. Moreover, the findings reveal that, again similar to the global cities, the populaton of the firms operating in creative industries in İstanbul is mainly composed of Small and Medium Sized Enterprises with sole proprietorship. Finally the results indicate a similarity amongst the subsectors of creative industries in İstanbul.Key Words : Creative Industries, Creativity, Istanbul
Collections