Facebook aracılığıyla imaj geliştirme: Malawi turizminde halkla ilişkilerin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm sektörü, ekonomik büyüme, kapsayıcı kalkınma ve çevre sürdürülebilirliği için bir destekleyici olarak dünyadaki en hızlı büyüyen endüstrilerden biridir. Açık bir halkla ilişkiler kampanyası stratejisi, herhangi bir turizm hedefinin markasını güçlendiren ve sonuç olarak daha fazla tüketici çeken faktörlerden biridir. Malawi, Afrika'daki en az sömürülen ülkelerden biri olan niş varış yeri olarak, mevcut olmayan bir halkla ilişkiler stratejisi nedeniyle rekabetçi olmamaktadır. Bu araştırma halkla ilişkiler için tanımlanmış bir kampanya yaklaşımının eksikliğinin Malawi'deki turizmin ağırlığını azalttığını kanıtlamayı amaçlıyor ve dünyadaki lider bir rekabet turizmi hedefi olma kabiliyetini inkâr etmektedir. Daha da önemlisi, endüstri Malawi'nin marka imajını güçlendirmek için sosyal medyayı halkla ilişkiler stratejik aracı olarak etkin bir şekilde kullanamamaktadır. İspanya turizmi ile karşılaştırmalı bir analiz, ülkenin turizm endüstrisinin şu anda dünyanın önde gelen seyahat ve turizm bölgesi olmasının nedenlerinden birinin etkili bir sosyal medya stratejisinden kaynaklandığını ortaya koymuştur. Malawi'de turizmle ilgili olarak halkla ilişkiler konusunda literatür bulunmamaktadır. Bu makalenin akademik dünyada var olan edebiyat boşluğuna katkıda bulunması beklenmektedir. Dahası, bunun varlığına daha fazla farkındalık getireceği beklenmektedir. The tourism sector is one of the fastest growing industries in the world as a promoter for economic growth, inclusive development and environment sustainability. A clear public relations campaign strategy is one of the factors that enhances a brand of any tourism destination and in turn attracts more consumers. Malawi as niche destination that is one of the least exploited countries in Africa is failing to be competitive because of a non-existent public relations strategy. This research intended to prove that lack of a defined campaign approach to public relations is weighing down the growth of tourism in Malawi and is denying its ability to become a leading competitive tourism destination in the world. More importantly, the industry is failing to effectively use social media as a public relations strategic tool to strengthen the brand image of Malawi. A comparative analysis with Spain tourism proved that one of the reasons why the country's tourism industry is currently the premier travel and tourism destination in the world is due to an effective social media strategy. There is an absence of literature regarding public relations in relation to tourism in Malawi. It is expected that this paper will contribute to the literature gap that exists in the academic world. Furthermore, it is anticipated that this will bring more awareness to its existence.
Collections