Show simple item record

dc.contributor.advisorSayımer, İdil
dc.contributor.authorChilumpha, Maryam
dc.date.accessioned2020-12-29T13:23:13Z
dc.date.available2020-12-29T13:23:13Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424986
dc.description.abstractTurizm sektörü, ekonomik büyüme, kapsayıcı kalkınma ve çevre sürdürülebilirliği için bir destekleyici olarak dünyadaki en hızlı büyüyen endüstrilerden biridir. Açık bir halkla ilişkiler kampanyası stratejisi, herhangi bir turizm hedefinin markasını güçlendiren ve sonuç olarak daha fazla tüketici çeken faktörlerden biridir. Malawi, Afrika'daki en az sömürülen ülkelerden biri olan niş varış yeri olarak, mevcut olmayan bir halkla ilişkiler stratejisi nedeniyle rekabetçi olmamaktadır. Bu araştırma halkla ilişkiler için tanımlanmış bir kampanya yaklaşımının eksikliğinin Malawi'deki turizmin ağırlığını azalttığını kanıtlamayı amaçlıyor ve dünyadaki lider bir rekabet turizmi hedefi olma kabiliyetini inkâr etmektedir. Daha da önemlisi, endüstri Malawi'nin marka imajını güçlendirmek için sosyal medyayı halkla ilişkiler stratejik aracı olarak etkin bir şekilde kullanamamaktadır. İspanya turizmi ile karşılaştırmalı bir analiz, ülkenin turizm endüstrisinin şu anda dünyanın önde gelen seyahat ve turizm bölgesi olmasının nedenlerinden birinin etkili bir sosyal medya stratejisinden kaynaklandığını ortaya koymuştur. Malawi'de turizmle ilgili olarak halkla ilişkiler konusunda literatür bulunmamaktadır. Bu makalenin akademik dünyada var olan edebiyat boşluğuna katkıda bulunması beklenmektedir. Dahası, bunun varlığına daha fazla farkındalık getireceği beklenmektedir.
dc.description.abstractThe tourism sector is one of the fastest growing industries in the world as a promoter for economic growth, inclusive development and environment sustainability. A clear public relations campaign strategy is one of the factors that enhances a brand of any tourism destination and in turn attracts more consumers. Malawi as niche destination that is one of the least exploited countries in Africa is failing to be competitive because of a non-existent public relations strategy. This research intended to prove that lack of a defined campaign approach to public relations is weighing down the growth of tourism in Malawi and is denying its ability to become a leading competitive tourism destination in the world. More importantly, the industry is failing to effectively use social media as a public relations strategic tool to strengthen the brand image of Malawi. A comparative analysis with Spain tourism proved that one of the reasons why the country's tourism industry is currently the premier travel and tourism destination in the world is due to an effective social media strategy. There is an absence of literature regarding public relations in relation to tourism in Malawi. It is expected that this paper will contribute to the literature gap that exists in the academic world. Furthermore, it is anticipated that this will bring more awareness to its existence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleFacebook aracılığıyla imaj geliştirme: Malawi turizminde halkla ilişkilerin rolü
dc.title.alternativeImage promotion via Facebook: The role of public relations in Malawi tourism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-08
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmImage making
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmPublic relations methods
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmMalawi
dc.subject.ytmTourism sector
dc.identifier.yokid10166255
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid493958
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineİletişim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess