Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Avrupa`da görevlendirilen öğretmenlerin sorunları ve kazanımları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Avrupa'da görevlendirilen öğretmenlerin yaşadıkları sorunları belirlemek, aynı zamanda elde ettikleri kazanımları tespit etmeyi amaçlamaktadır.Araştırma betimsel tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubunu Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Almanya, Fransa, İngiltere ve İsviçre'de Türkçe ve Türk Kültürü öğretmeni olarak görevlendirilen 210 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, öğretmenlerin uyum, sosyal, mesleki ve yönetsel sorunlarını ve kazanımlarını belirlemeye yönelik açık uçlu sorulardan oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Araştırmada betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.Elde edilen bulgulara göre; öğretmenlerin % 73'ü uyum sorunu yaşadığını belirtmiştir. Öğretmenler yeni bir sosyal çevre, ailevi sorunlar, derneklerle ilişkiler, sağlık ve maddi konularda problemler yaşamaktadırlar. Mesleki anlamda öğrenciler ve okul yöneticileriyle yaşanan sıkıntılar ve Müşavirlik ya da Ataşeliklerle yaşanan problemler ve iletişim eksiklikleri öğretmenlerin yaşadığı başlıca sorunlardır. Mesleki, kişisel, sosyal ve az da olsa ekonomik anlamda öğretmenlerin kazanımları olmaktadır.Anahtar sözcükler: Yurt dışı görevi, Öğretmen, Sorunlar, Kazanımlar This study aims to determine the problems of the teachers charged by Ministry of National Education in Europe and to state the acquisitions of the teachers.This research is a descriptive survey model. The study group consists of 210 teachers charged by Ministry of National Education as a Turkish and Turkish Culture Teacher in Germany, France, England and Switzerland. As a means of collecting data a questionnaire form consisting of open ended questions to identify the problems of adaptation, social, professional and administrative and acquisitions is used. The data was examined by descriptive analysis.Accorging to the findings, %73 of the teachers expressed of having adaptation problems. The teachers live difficulties due to a new social environment, familial problems, the relationship with the associations, health and economical problems. The problems with the students and the directors of the schools and with the educational consultancy or the educational attache, lack of communication are the main difficulties the teachers have. They have educational, individual, social and a little economic acquisition.Keywords : Working Abroad, Teacher, Encountered Problems, Acquisitions
Collections