19. yüzyıl osmanlı gazete reklamlarının iktisadi arka planı ve gelişim seyri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanayi Devrimi ve beraberinde oluşan meta fazlası, bu üretimi gerçekleştiren ülkeleri ulusal pazarlarının dışında yeni pazarlar aramaya ve artan üretim düzeyi nedeniyle yeni hammadde kaynakları yaratma yoluna sevk etmiştir. Osmanlı Devleti ise geleneksel iktisadi dünya görüşü ve siyasi koşullarının etkisi ile ulusal pazarlarını koruma altına alamamış, Balta Limanı Ticaret Antlaşması ve beraberindeki ticaret anlaşmalarının etkileri ile Avrupa'nın açık pazarı konumuna gelmiştir. Demiryolları, buharlı gemiler ve modernizmin etkisinde gelişen tüketim olgusu bu etkileşimin artmasına sebep olmuştur. Ticari antlaşmalar ve ulaşım alanındaki gelişmeler Osmanlı Devleti'nde ithal malların artmasının temel sebebidir. Ürünlerin tanıtımı ve tutundurulması, tanıtımın sağlanacağı farklı mecralar olmaması nedeni ile gazete reklamları ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada Osmanlı gazete reklamlarının gelişimi ve dönüşümü 19. yüzyıl iktisadi ve sosyal gelişmeleri temelinde değerlendirilmiş, dönem gazetelerinde uygulandığı düşünülen pazarlama anlayışları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Reklam, Osmanlı gazeteleri, ticari serbestleşme, tüketim, demiryolları, buharlı gemiler. Industrial Revolution and accompanying commodity surplus have led countries performed this production to seek for new markets out of national markets and create new raw material resources because of the increased production level. As for Ottoman Empire, it couldn't put its national markets under control with its traditional economic philosophy and effect of the political conditions and it became an open market for Europe by the effects of Balta Limani Treaty of Commerce and the following treaties of commerce. Consumption phenomenon developed with the effect of railways, steamboats and modernism caused an increase in this interaction. Commercial treaties and developments in the field of transportation are the main reasons of the increase in imported goods in Ottoman Empire. Publicity and promotional activity for the products were carried out through journal advertisements because of lack of different channels. In this study, development and transformation of Ottoman journal advertisements have been evaluated within the economic and social developments at 19th century and it has been tried to demonstrate senses of marketing supposed to be used in journals of that time.Key words: Advertisement, Ottoman Journal, commercial liberalization, consumption, railways, steamboats.
Collections