Yabancı televizyon kuruluşlarının Kırgız toplumu üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın önemi, 1991 yılında bağımsızlığını kazanmış bir ülkenin televizyon sektörünün gelişimini, bugünkü durumunu ve sorunlarını aydınlatma isteğinden gelir. Kırgızistan'da televizyon, kitle iletişim araçlarının en yaygını, dolayısıyla en etkilisidir. Televizyon sektörü geçiş dönemini yaşamasından kaynaklanan birçok sorunla karşı karşıyadır. İzleyicilerin bir kısmı arasında Kırgız değil, yabancı televizyon kanallarının popüler olması üzerinde durulacak konuların birisidir. Çalışma, bunu araştırma amacıyla, üç ayrı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde genel olarak medyanın hayatımızdaki yeri ve öneminden, farklı dönemlerde yapılan kitle iletişim araştırmalarından bahsedilmiştir. İkinci bölümde ise Kırgızistan'ın sosyo-ekonomik durumuna, ülkedeki televizyon yayıncılığının tarihsel gelişimine, medya ve iktidar ilişkilerine ve genel olarak televizyon yayıncılığına yer verilmiştir. Tezin üçüncü bölümünde ise niceliksel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Anket yoluyla Kırgızistanlıların televizyon izleme özellikleri, tercihleri, yerli ve yabancı televizyon yayınlarına karşı tutumları, yabancı TV kanallarının Kırgız toplumunu ne denli ve hangi alanlarda etkilediği araştırılmıştır. Anahtar kelimeler: Kırgızistan, Medya Sektörü, Televizyon, Yabancı TV Yayınları The importance of this work comes from the desire to enlighten the development, current situation and problems of TV sector of the country, which gained independence in 1991. In Kyrgyzstan, television is the most common type of mass media, and therefore the most effective. The television sector is facing many problems due to the transition period. The popularity of foreign channels rather than national ones among televiewers is one of the issues to be discussed. The thesis consists of three chapters. In the first chapter, the place and importance of media in our life and the mass communication researches in different periods will be discussed. In the second chapter, the topics such as socio-economic state of Kyrgyzstan, historical development of television broadcasting in the country, media and government relations and television broadcasting in general took place. In the last part of the thesis, a quantitative research was conducted. The characteristics of television viewing, preferences, attitudes towards domestic and foreign television broadcasts, the degree to which Kyrgyz society and in which areas is under influence of foreign TV channels have been researched. Key words: Kyrgyzstan, Media Sector, Television, Foreign TV Broadcasts
Collections