Show simple item record

dc.contributor.advisorGürer, Mert
dc.contributor.authorSmailov, Bakyt
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:59Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:59Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423442
dc.description.abstractBu çalışmanın önemi, 1991 yılında bağımsızlığını kazanmış bir ülkenin televizyon sektörünün gelişimini, bugünkü durumunu ve sorunlarını aydınlatma isteğinden gelir. Kırgızistan'da televizyon, kitle iletişim araçlarının en yaygını, dolayısıyla en etkilisidir. Televizyon sektörü geçiş dönemini yaşamasından kaynaklanan birçok sorunla karşı karşıyadır. İzleyicilerin bir kısmı arasında Kırgız değil, yabancı televizyon kanallarının popüler olması üzerinde durulacak konuların birisidir. Çalışma, bunu araştırma amacıyla, üç ayrı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde genel olarak medyanın hayatımızdaki yeri ve öneminden, farklı dönemlerde yapılan kitle iletişim araştırmalarından bahsedilmiştir. İkinci bölümde ise Kırgızistan'ın sosyo-ekonomik durumuna, ülkedeki televizyon yayıncılığının tarihsel gelişimine, medya ve iktidar ilişkilerine ve genel olarak televizyon yayıncılığına yer verilmiştir. Tezin üçüncü bölümünde ise niceliksel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Anket yoluyla Kırgızistanlıların televizyon izleme özellikleri, tercihleri, yerli ve yabancı televizyon yayınlarına karşı tutumları, yabancı TV kanallarının Kırgız toplumunu ne denli ve hangi alanlarda etkilediği araştırılmıştır. Anahtar kelimeler: Kırgızistan, Medya Sektörü, Televizyon, Yabancı TV Yayınları
dc.description.abstractThe importance of this work comes from the desire to enlighten the development, current situation and problems of TV sector of the country, which gained independence in 1991. In Kyrgyzstan, television is the most common type of mass media, and therefore the most effective. The television sector is facing many problems due to the transition period. The popularity of foreign channels rather than national ones among televiewers is one of the issues to be discussed. The thesis consists of three chapters. In the first chapter, the place and importance of media in our life and the mass communication researches in different periods will be discussed. In the second chapter, the topics such as socio-economic state of Kyrgyzstan, historical development of television broadcasting in the country, media and government relations and television broadcasting in general took place. In the last part of the thesis, a quantitative research was conducted. The characteristics of television viewing, preferences, attitudes towards domestic and foreign television broadcasts, the degree to which Kyrgyz society and in which areas is under influence of foreign TV channels have been researched. Key words: Kyrgyzstan, Media Sector, Television, Foreign TV Broadcastsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleYabancı televizyon kuruluşlarının Kırgız toplumu üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe impact of foreign television organizations on Kyrgyz society
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmKyrgyzstan
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmSocial affect
dc.subject.ytmForeign press
dc.subject.ytmForeigners
dc.identifier.yokid10261877
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid547023
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess