Yazılı basından dijital medyaya yeni reklam pratikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İçerisinde bulunduğumuz bilişim çağı ile birlikte iletişim teknolojileri hızlı bir şekilde değişime başlamış ve geleneksel medya araçlarının yerini interaktif özelliklere sahip yeni iletişim araçları devralmıştır. Genel anlamda yeni medya, dijital medya, çevrimiçi medya olarak da adlandırılan bu iletişim platformları bilgiyi çok hızlı bir şekilde yayabilme özellikleri ile ön plana çıkmıştır. Gündelik hayatta önemli bir yere sahip olan bu iletişim platformları insanların sadece yaşam tarzını değiştirmekle kalmamış, bunun yanında reklamcılık sektörüne de büyük yenilikler kazandırmıştır. Bu tez çalışmasında, yazılı basına verilen reklamlar ile dijital dünyada yer alan reklam modelleri karşılaştırılmıştır. Çalışmada, değişen reklam modelleri ve süreçlerinin dijitalleşme ile birlikte değiştiği öngörülmüştür.Yazılı basında yer alan reklamlar zamanla popülerliğini ve kullanılabilirliğini yitirmiştir. Yazılı basına verilen reklamların yerini daha az maliyetli ve markaların çift yönlü iletişimi gerçekleştirebileceği sosyal medya reklamları almıştır. With the information age we are in, communication technologies have started to change rapidly and traditional media tools have been replaced by new communication tools with interactive features. General media has come to the forefront with the ability to disseminate information about this communication platform which is also called new media, digital media and online media very quickly. These communication platforms, which have an important place in daily life, not only managed the lifestyle there, but also brought great innovations to the advertising sector. In this thesis, the advertising models in the digital media are compared with the advertisements given to the press. In the study, it is estimated that leading advertising models and processes have changed with digital communication. Social media advertisements are made where the advertisements given to the print media can be realized with fewer options and the possibility of brands being duplex.
Collections