Show simple item record

dc.contributor.advisorDeğirmencioğlu, Gürsoy
dc.contributor.authorBoztepe, Ezgi
dc.date.accessioned2020-12-29T13:17:22Z
dc.date.available2020-12-29T13:17:22Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422867
dc.description.abstractİçerisinde bulunduğumuz bilişim çağı ile birlikte iletişim teknolojileri hızlı bir şekilde değişime başlamış ve geleneksel medya araçlarının yerini interaktif özelliklere sahip yeni iletişim araçları devralmıştır. Genel anlamda yeni medya, dijital medya, çevrimiçi medya olarak da adlandırılan bu iletişim platformları bilgiyi çok hızlı bir şekilde yayabilme özellikleri ile ön plana çıkmıştır. Gündelik hayatta önemli bir yere sahip olan bu iletişim platformları insanların sadece yaşam tarzını değiştirmekle kalmamış, bunun yanında reklamcılık sektörüne de büyük yenilikler kazandırmıştır. Bu tez çalışmasında, yazılı basına verilen reklamlar ile dijital dünyada yer alan reklam modelleri karşılaştırılmıştır. Çalışmada, değişen reklam modelleri ve süreçlerinin dijitalleşme ile birlikte değiştiği öngörülmüştür.Yazılı basında yer alan reklamlar zamanla popülerliğini ve kullanılabilirliğini yitirmiştir. Yazılı basına verilen reklamların yerini daha az maliyetli ve markaların çift yönlü iletişimi gerçekleştirebileceği sosyal medya reklamları almıştır.
dc.description.abstractWith the information age we are in, communication technologies have started to change rapidly and traditional media tools have been replaced by new communication tools with interactive features. General media has come to the forefront with the ability to disseminate information about this communication platform which is also called new media, digital media and online media very quickly. These communication platforms, which have an important place in daily life, not only managed the lifestyle there, but also brought great innovations to the advertising sector. In this thesis, the advertising models in the digital media are compared with the advertisements given to the press. In the study, it is estimated that leading advertising models and processes have changed with digital communication. Social media advertisements are made where the advertisements given to the print media can be realized with fewer options and the possibility of brands being duplex.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.titleYazılı basından dijital medyaya yeni reklam pratikleri
dc.title.alternativeNew advertising practices from written press to digital media
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-25
dc.contributor.departmentGazetecilik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10307667
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid597635
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineGazetecilik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess