Show simple item record

dc.contributor.advisorAypay, Ahmet
dc.contributor.authorÇekirdek, Gizem
dc.date.accessioned2020-12-29T11:42:07Z
dc.date.available2020-12-29T11:42:07Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404334
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce başarıları ile kaygıları, motivasyonları, tutumları, ilgileri, özgüvenleri, öz-yeterlikleri, değer, sınıf yönetimi algıları, okul iklimi algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Yöntem: Araştırmada değişkenler arasındaki ilişkinin neden-sonuç ilişkisi olduğu düşünüldüğü için nedensel desen kullanılmıştır. Başarı bağımlı değişken, diğer değişkenler (kaygı, motivasyon, tutum, ilgi, özgüven, öz-yeterlik, değer, sınıf yönetimi ve okul iklimi) ise bağımsız değişken olarak ele alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü'nde İngilizce Hazırlık sınıfında öğrenim gören 322 [132 başlangıç seviyesi, 110 başlangıç üstü seviye, 80 alt orta seviye] öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler; Horwitz, Horwitz ve Cope (1986) tarafından geliştirilen ve Cao'nun (2011) çalışmasında 4 boyutlu olarak güncellenen Yabancı Dil Kaygısı Ölçeği; Shoffner (2006) tarafından geliştirilen Matematik İlgi Ölçeği temel alınarak İngilizce dersine uyarlanan İlgi Ölçeği; TIMMS (2011) tarafından geliştirilen Tutum, Özgüven, Değer Ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen Motivasyon, Öz-yeterlik, Sınıf Yönetimi, Okul İklimi Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde t-testi, Pearson Çarpım Momentler Korelâsyon analizi, çoklu doğrusal regresyon analizi ve Path analizi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma bulgularına göre, öğrenciler en çok ders kaygısı, en az ise olumsuz değerlendirilme kaygısı yaşamaktadır. Ayrıca, öğrencilerin yabancı dil öğrenmeye verdikleri değer diğer değişkenlere göre yüksek, öz-yeterlikleri ise düşüktür. Araştırmada elde edilen en önemli bulgulardan bir diğeri ise kaygının öğrencilerin İngilizce başarılarını negatif yönde, motivasyon, özgüven, öz-yeterlik ve okul iklimi algılarının ise pozitif yönde etkilediğidir. Sonuç ve Tartışma: Öğrencilerin kaygılı olmaları ve öz-yeterliklerinin diğer değişkenlere göre düşük olması, öğrencilerin İngilizce başarılarının düşük olmasının nedenleri arasında düşünülebilir. Bu nedenle, öğretmen ve ailelerin, öğrencilerin kaygılarının düşmesini, öz-yeterliklerinin artmasını sağlamaya çalışmalarının, öğrencilerin İngilizce derslerinde başarılarının artmasına neden olacağı söylenebilir.Anahtar kelimeler: İngilizce öğrenimi, yabancı dil (İngilizce) başarısı, yabancı dil kaygısı, motivasyon, öz-yeterlik, özgüven, okul iklimi, yapısal eşitlik modeli
dc.description.abstractPurpose: The main purpose of this study is to analyse the relationship between English preparatory class students' achievement and anxiety, motivation, attitude, interest, self-confidence, self-efficacy, value, perception of the classroom management, perception of the school climate. Method: In this study, causal research design was used as it was believed that there was a cause and effect relationship among the variables. Academic achievement was regarded as the dependent variable while the other variables (anxiety, motivation, attitude, interest, self-confidence, self-efficacy, value, classroom management, school climate) were regarded as independent variables. The study group of the research consisted of 322 English preparatory class students [132 beginner level, 110 elementary level, 80 pre-intermediate level] studying at Eskişehir Osmangazi University Foreign Languages Department during the academic year of 2011-2012. The data were collected through The Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) developed by Horwitz, Horwitz, and Cope (1986) and modified in Cao's study as the four factor model; Shoffner's Interest Scale (2006) adapted to English class; The Attitude, The Self-confidence, The Value Scale developed by TIMMS (2011) and The Motivation, Self-efficacy, Classroom Management, School Climate Scale developed by the researcher. In the analyses of data, t-test, The Pearson Product Moment Correlation, Multiple Linear Regression and Path Analyses were used. Results: According to the results of this study, students' English class' anxiety level was the highest whereas their fear of negative evaluation anxiety level was the lowest. Furthermore, students placed a high value on English classes while their self-efficacy level was lower than the other variables. Another important result of the study was that anxiety affected students' grades in English negatively while motivation, self-confidence and perception of the school climate affected their grades in English positively.Conclusion and Discussion: It's possible to claim that students' high anxiety level and low self-efficacy level are among the reasons why students' grades in English are low. Therefore, if teachers and families support students in their efforts to be less anxious and have more self-efficacy, they can be more successful in English.Key words: Learning English, foreign language (English) achievement, foreign languageanxiety, motivation, self-efficacy, self-confidence, school climate, structural equation modellingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce başarılarını etkileyen bazı faktörlerin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysing some factors affecting preparatory class students' English achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmSchool climate
dc.subject.ytmSelf confidence
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10024195
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid353360
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess