Search
Now showing items 1-10 of 10
Language assessment literacy of Turkish efl instructors: A multiple-case study
(2019-02-01)
Ölçme değerlendirme alanıyla ilgili yapılan çalışmalarda yabancı dilde ölçme değerlendirme okuryazarlığı giderek artan bir şekilde önemli hale gelmiştir; ancak yapılan çalışmalar, ölçme değerlendirme okuryazarlığının yabancı ...
Dinleme-konuşma becerilerinin önemi, dil öğretimine katkıları ve Atatürk Üniversitesi İngiliz Dili bölümlerinde uygulanışı
(2019-03-26)
ÖZET DOKTORA TEZİ DİNLEME-KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖNEMİ, DİL Ö?RETİMİNE KATKILARI VE ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ İNGİLİZ DİLİ BÖLÜMLERİNDE UYGULANIŞI Muzaffer BARIN Danışman : Yrd.Doç.Dr.Yılmaz GÖKTEKİN 1997-SAYFA : 163 Jüri ...
Individual differences in efl learners: The motivational orientation and age factor
(2019-07-26)
Amaç: Bu çalışmanın amacı, motivasyon yönelim farklılıkları ve bunun dil öğrenme üzerinde muhtemel etkilerini İngilizce yabancı dil öğrenenler açısından araştırmaktır. Araştırma ayrıca, farklı motivasyon yönelimlerine ve ...
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dil öğrenme stratejilerine dayalı etkinliklerin anlama becerileri ile dil bilgisine yönelik başarıya, kalıcılığa ve Türkçeye yönelik tutuma etkisi
(2019-12-12)
Çalışmada, Oxford'un (1990), dil öğrenme stratejileri sınıflandırmasında doğrudan stratejiler içinde yer alan bellek, bilişsel ve telafi stratejilerine göre oluşturulan öğrenme etkinliklerinin B2 seviyesindeki ...
A study of Turkey`s primary and middle school English curricula: Teachers` and program designers` perceptions
(2019-06-26)
Amaç: Bu çalışmanın amacı Türkiye'de 2013 yılında uygulamaya konulan İngilizce öğretim programının geliştirilme ve uygulama aşamalarını değerlendirmek ve öğretim programının farklı basamaklarına yönelik gerçekleştirilen ...
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kalıp sözlerin kazandırılmasında yaratıcı dramanın etkisi
(2019-03-09)
Amaç: Yaratıcı drama, çağdaş eğitim dizgesinde başlı başına bir disiplin ve öğretim yöntemlerinden biridir. Ana dili ve yabancı dil öğretiminde oldukça etkili olup öğrenmeye yönelik bir yöntemdir. Sunulan araştırmanın ...
The role of mobile-assisted language learning (MALL) in vocabulary knowledge, learner autonomy and motivation of prospective English language teachers
(2019-09-16)
Amaç: Bu çalışma, mobil uygulamaların İngilizce öğretmeni adaylarının kelime öğrenimi başarısına ve öğrenen özerkliğine etkisini ve öğrenenlerin mobil uygulama kullanırken güdülenme düzeyini belirlemeyi hedeflemiştir.Yöntem: ...
The effect of project based learning in teaching English language to children in preschool education
(2019-05-26)
Bu çalışmanın amacı, Türkiye' de okul öncesi dönemde eğitim görmekte olan çocuklara geleneksel yöntemlere kıyasla Proje Tabanlı Öğretim Yöntemi kullanılarak İngilizce kelime öğretiminin etkililiğini araştırmaktır. ...
Cezayir 2 Üniversitesi Türkoloji Bölümü Temel Düzey (A1-A2) Türkçe Öğretim Programının diller için Avrupa ortak öneriler çerçevesi bağlamında stuflebeam`in çevre girdi süreç ürün modeliyle değerlendirilmesi
(2019-03-29)
Bu çalışmanın amacı Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesinin belirttiği ölçütler dikkate alınarak Cezayir 2 Üniversitesi Türkoloji Bölümünde uygulanan temel düzey (A1-A2) Türkçe öğretim programının Stufflebeam'in ...
Ana dil ve yabancı dilde okuma algı, araç, tercih ve yeterliliklerinin incelenmesi
(2019-02-15)
Amaç: Bu çalışmada üniversite öğrencileri arasındaki ekran okuma oranının ve ekran okumanın 1. ve 2. dil metin kavrama test sonuçları üzerine etkisinin tespit edilmesi ve öğrencilerin mülakatlarından elde edilen cümleler ...