Search
Now showing items 1-10 of 13
Ortaokul 2. sınıf fen ve teknoloji dersi solunum sistemi konusunun öğretiminde animasyonlarla desteklenmiş tahmin-gözlem-açıklama stratejisinin öğrenci başarısına etkisi
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı; Ortaokul 2. sınıf fen ve teknoloji dersi, vücudumuzdaki sistemler ünitesi, solunum sistemi konusunda, ?Tahmin-Gözlem-Açıklama? (TGA) stratejisine dayalı olarak hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin ...
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerine ısı ve sıcaklık konusunun laboratuar yöntemiyle öğretilmesinin başarıya etkisi
(2018-08-06)
Bilimsel bilgilerin buna bağlı olarak teknolojik yeniliklerin sürekli arttığı günümüz bilim ve teknoloji çağında ülkelerin geleceklerinin fen ve teknoloji dersi öğretimine verdikleri öneme bağlı olacağı açıkça görülmektedir. ...
Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile yapılan fen öğretiminin ortaokul öğrencilerinin başarılarına ve derse karşı tutumlarına etkisi
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı artırılmış gerçeklik (AG) teknolojisiyle geliştirilen öğretim materyalleriyle desteklenen fen öğretiminin; ortaokul öğrencilerinin başarıları ile derse karşı tutumlarına etkisini araştırmak ve AG ...
Atom kuramlarının öğretiminde öğrencilerin akademik başarıları, epistemolojik inançları ve öğrenmelerinin kalıcılığı üzerine öğrenci takımları başarı bölümleri ve takım oyun turnuva yönteminin etkisi
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı, Atom Kuramları konusunun öğretiminde işbirlikli öğrenme modelinde yer alan Takım-Oyun-Turnuva ve Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri yöntemleri ile geleneksel öğretim yönteminin öğrencilerin akademik ...
Kuvvet ve hareket konusunun öğretilmesinde işbirlikli öğrenme yöntemlerinden grup araştırması, okuma-yazma-sunma ve birlikte öğrenmenin etkisi
(2018-08-06)
Bu çalı?manın amacı, Kuvvet ve Hareket ünitesi konularının öğretiminde Grup Ara?tırması, Okuma-Yazma-Sunma ve Birlikte Öğrenme yöntemleri ile öğretmen merkezli öğretim yönteminin öğrencilerin akademik ba?arılarına etkisini ...
Maddenin tanecikli yapısının öğretiminde iyi bir eğitim ortamı için yedi ilke ve modellerle desteklenen işbirlikli öğrenme yöntemlerinin uygulanması
(2018-08-06)
Bu araştırmanın amacı; iyi bir eğitim ortamı için yedi ilke ile desteklenen, işbirlikli öğrenme yöntemlerinden Okuma-Yazma-Uygulama (OYU), Öğrenci Takımları-Başarı Bölümleri (ÖTBB) ve modellerle birlikte uygulanan OYU'nun ...
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli hakkında bilgilendirilmesi,bu yöntemi sınıfta uygulamaları ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi: Erzurum il örneği
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı, Erzurum'da görev yapan Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin İşbirlikli Öğrenme Modeli hakkında bilgilendirmesi, öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki konuları anlamalarına ve akademik başarılarına ...
Akran öğretimi yöntemiyle asitler ve bazlar konusunun 12. sınıflarda öğretimi: Bir eylem araştırması
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı, 12. Sınıf seviyesinde asitler ve bazlar konusunun öğretiminde akran öğretimi yönteminin etkililiğini araştırmaktır. Ayrıca öğrencilerin akran öğretimi yöntemine karşı tutum ve görüşlerini ve bu yöntemin ...
Ortaokul özel alt sınıfta öğrenim gören zihinsel yetersizliği olan öğrencilere doğrudan öğretim yöntemiyle bazı maddelerin `katı-sıvı-gaz` hallerinin öğretimi
(2018-08-06)
Bu çalışmada, ortaokul özel alt sınıfta öğrenim gören zihinsel yetersizliği olan öğrencilere doğrudan öğretim yöntemiyle bazı maddelerin `katı-sıvı-gaz` hallerinin öğretiminin etkililiği ve bu yöntemin kullanışlılığının ...
Maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin öğretiminde iki farklı işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarıları ve epistemolojik tutumları üzerine etkisi
(2018-08-06)
Bu araştırmanın amacı; Fen ve Teknoloji dersinde yer alan `Maddenin Yapısı ve Özellikleri` ünitesinin öğretiminde, işbirlikli öğrenme modelinin uygulanmasında kullanılan okuma-yazma-uygulama, jigsaw II ve geleneksel öğretim ...