Search
Now showing items 1-10 of 21
Tarih öğretmenlerinin tartışmalı ve hassas konulara yaklaşımları (Erzurum örneği)
(2018-08-06)
Nitel bir yaklaşımın benimsendiği bu araştırmada, tarih öğretmenlerinin tartışmalı ve hassas konularla ilgili görüş ve uygulamaları belirlenmek istenmiştir. Veri toplama aracı olarak açık uçlu anket, yarı yapılandırılmış ...
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli hakkında bilgilendirilmesi, bu modeli sınıfta uygulamaları ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi: Ağrı il örneği
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı, Ağrı'da görev yapan Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin İşbirlikli Öğrenme Modeli hakkında bilgilendirilmesi, öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersindeki akademik başarılarına İşbirlikli Öğrenme Modelinin ...
İlköğretim matematik öğretmenleri ile akademisyenlerin yüz-yüze ve web-tabanlı ortamda bilgi paylaşımlarının değerlendirilmesi
(2018-08-06)
Bu araştırmada; öğretmenler ve akademisyenlerin hem kendi aralarında hem de karşılıklı olarak iletişim kurmaları sonucu birbirlerinin bilgi ve deneyimlerinden yararlanabilmelerini sağlayabilmek amacıyla; biri sanal ortamda ...
Tarih öğretmenlerinin yapılandırmacı eğitim uygulamaları hakkındaki görüşleri: Erzurum örneği
(2018-08-06)
ÖZET Yapılan bu araştırmayla, 2008-2009 eğitim-öğretim yılından itibaren ülkemizokullarının tarih ders programlarında uygulanmaya başlanan yapılandırmacı eğitimanlayışı ile ilgili tarih öğretmenlerinin görüşleri belirlenmeye ...
10. ve 11. sınıf tarih ders kitaplarında yer alan görseller ve metinlerde toplumsal cinsiyet temsiliyle ilgili tarih öğretmenlerinin görüşleri (Trabzon örneği)
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı, 10. ve 11. sınıf tarih ders kitaplarındaki görseller ve metinlerde toplumsal cinsiyetin temsiliyle ilgili tarih öğretmenlerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, tarama (survey) yönteminin ...
Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin bilgisayar cebiri sistemleriyle matematik öğretimini gerçekleştirme düzeyleri ve sınıf içi uygulamaların öğrenci başarısına etkisi
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim matematik öğretmenlerinin bilgisayar cebiri sistemleriyle (BCS) matematik öğretimini gerçekleştirme düzeylerini ve gerçekleştirdikleri sınıf uygulamalarının öğrencilerin başarısına ve ...
Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler öğretim programlarını tanıma yeterliklerinin değerlendirilmesi
(2018-08-06)
Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler öğretim programlarını tanıma yeterliklerini tespit etmektir. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Bu çalışma; giriş, kuramsal açıklamalar, ...
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli hakkında bilgilendirilmesi,bu yöntemi sınıfta uygulamaları ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi: Erzurum il örneği
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı, Erzurum'da görev yapan Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin İşbirlikli Öğrenme Modeli hakkında bilgilendirmesi, öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki konuları anlamalarına ve akademik başarılarına ...
Ortaokul matematik öğretmenlerinin öğretim için matematiksel bilgisinin problem kurma bağlamında incelenmesi: kesirlerle toplama işlemi örneği
(2018-08-06)
Son yıllarda matematik eğitimine yönelik yapılan araştırmalarda problem kurmaya ilgi giderek artmaktadır. Problem kurma; problem çözme, kavramsal anlama ve yaratıcılık becerilerini geliştirmesi açısından önem taşımaktadır. ...
Matematik alan bilgisi geliştirme sürecine hata temelli aktivitelerin etkisi
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı ortaöğretim matematik öğretmenlerinin matematik alan bilgilerini geliştirme sürecinde hata temelli aktivitelerin etkisini incelemektir. Bu amaca yönelik olarak 5 ortaöğretim matematik öğretmeninden ...