Show simple item record

dc.contributor.advisorEckerth, Johannes
dc.contributor.authorTezgiden, Yasemin
dc.date.accessioned2020-12-02T13:24:19Z
dc.date.available2020-12-02T13:24:19Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40030
dc.description.abstractBu çalışma, kelime öğrenme stratejileri eğitiminin öğrencilerin stratejikullanımlarına ve stratejilerin yararlığına ilişkin düşüncelerine olan etkisiniincelemiştir. Bu çalışmada ayrıca öğrenci ve öğretmenlerin strateji eğitimine yöneliktutumları araştırılmıştır.Bu çalışma, Afyon Kocatepe Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'ndaokumakta olan alt-orta düzey ngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin veöğretmenlerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamındaki üç haftalıkstrateji eğitimi, araştırmacı tarafından hazırlanan ders planları uyarınca katılımcısınıfın öğretmeni tarafından verilmiştir. Verileri elde etmek için sınıf gözlemi,kelime öğrenme stratejileri anketi, öğretmen ve öğrenci mülakatları ve öğrenmegünlüklerinden yararlanılmıştır.Nicel ve nitel veri analizi, strateji eğitiminin, öğrencilerin strateji kullanımıüzerine pozitif etkisi olduğunu, ancak öğrencilerin stratejilerin yararlığına ilişkingörüşlerinde anlamlı bir fark yaratmadığını göstermiştir. Bununla birlikte, öğrenci veöğretmenlerin strateji eğitimine yönelik tutumlarının pozitif olduğu belirlenmiştir.Bu çalışma, kelime öğrenme stratejileri eğitiminin, öğrencileri kendi öğrenmesüreçleri üzerine düşünmeye teşvik ederek öğrenci özerkliğine katkıdabulunabileceğini, bu nedenle de strateji eğitiminin Türk üniversitelerinde verilenyabancı dil olarak ngilizce öğretiminde bir rol oynayabileceğini göstermiştir.Anahtar sözcükler: Kelime öğrenme stratejileri, strateji eğitimi, dil öğrenmestratejileri, öğrenci özerkliği.
dc.description.abstractThis study investigated the effects of vocabulary learning strategy instructionon learners? reported strategy use and their perceptions of usefulness. It also soughtto find out the learner and teacher attitudes towards strategy instruction.This study was conducted with the participation of one pre-intermediateEnglish preparation class at Afyon Kocatepe University, School of ForeignLanguages and their teacher. The three-week strategy instruction was given by theclassroom teacher according to the lesson plans developed by the researcher. Thedata were collected through classroom observation, vocabulary learning strategiesquestionnaires, learner and teacher interviews and learning diaries.The analyses of the quantitative and qualitative data revealed that the strategyinstruction had a positive impact on strategy use, but it failed to create a significantincrease in learner perceptions of usefulness. However, both learner and teacherattitudes were positive towards strategy instruction.This study implied that instruction in vocabulary learning strategies may havea role to play in the university level Turkish EFL context, as it may contribute to thelearner independence by encouraging students to reflect on their own learningprocess.Key words: Vocabulary learning strategies, strategy instruction, languagelearning strategies, learner autonomy.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEffects of instruction in vocabulary learning strategies
dc.title.alternativeKelime öğrenme stratejileri eğitiminin etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid147812
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid186183
dc.description.pages248
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess