Show simple item record

dc.contributor.advisorTrimble, Kim
dc.contributor.authorAbdülkadir Aziz, Rebin
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:42Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:42Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39976
dc.description.abstractBu çalışmada yabancı dil (EFL) olarak dışa dönüklük-Irak üniversite öğrencilerinin içe dönüklük kişilik tipi eğilimleri ve İngilizce sözlü yeterlik arasındaki ilişkiyi araştırmaktadır. Bu bağlamda, bu çalışmada dışa dönüklük-içe dönüklük ve EFL öğrencilerin sözlü yeterlilik arasındaki korelasyon akıcılık, doğruluk tarafından temsil reinvestigate amacı, karmaşıklığı, telaffuz ve genel izlenim. Şimdiye kadar, önceki çalışmalarda dışa dönüklük arasında korelasyon-içe dönüklük ve sözlü performans incelemenin bulguları çelişkilidir.Amacıyla, katılımcılar 40 sigara olan diller Kuzey Irak'ta bulunan Koya Üniversitesi üniversitede okuyan EFL edildi native speakers of İngilizce edilmiştir ve bu çelişki adresi. Onlar Eysenck Kişilik Ölçeği, ve bir sözlü ortaya çıkarma görevivikullanılan görüşme seansları uygulandı. Katılımcıların konuşmaları görüşme sırasında ve kaydedilmiş sonra da akıcılık, doğruluk açısından, puan ve karmaşıklığı. Bu arada, iki doktora İngilizce olmayan eğitmenler Ana dili aynı kurumdaki katılımcılar telaffuz doğruluğunu ve global izlenim (genel sözlü üretim) 6-her noktası için denetim listeleri kullanarak attı. Analizde, katılımcıların, puan ya da dışa dönüklük içe dönüklük yolundaki eğilim gösteren ve her sözlü performans bileşenleri için puanları.Sonuçlar, dışa dönüklük-içe dönüklük ve EFL sözlü performans parçaları, akıcılık, doğruluk arasında anlamlı bir ilişki olmadığını göstermektedir, karmaşıklık, telaffuz ve genel izlenim. Ayrıca, korelasyon katsayısı değerleri orada iki değişken arasında bir ilişki olduğunu ortaya koydu. Bu bulgular, aynı araştırma alanındaki önceki bulguları açısından tartışılır.Anahtar Kelimeler: Dışa Dönüklük - İçe Dönüklük, İkinci Dil, Sözlü Performans.
dc.description.abstractThis study explores the relationship between the extraversion-introversion personality type tendencies of Iraqi college students and their oral proficiency in English as a Foreign Language (EFL). In this regard, the present study aims to reinvestigate the correlation between extraversion-introversion and EFL students' oral proficiency represented by fluency, accuracy, complexity, pronunciation, and global impression. So far, the findings in previous studies examining the correlation between extraversion-introversion and oral performance are contradictory.ivIn order to address this contradiction, the participants were 40 non-native speakers of English who were studying EFL at Koya University's College of languages located in Northern Iraq. They were administered the Eysenck Personality Questionnaire, and interview sessions in which an oral elicitation task was used. During interviewing the participants' speeches were taped and then scored in terms of fluency, accuracy, and complexity. Meanwhile, two PhD non-native speakers of English instructors at the same institution scored the participants pronunciation accuracy and global impression (overall oral production) using 6-point checklists for each. In the analysis, the participants have scores indicating their tendencies towards either extraversion or introversion, and scores for each oral performance components.The results suggest that there was not a significant correlation between extraversion-introversion and EFL oral performance components, fluency, accuracy, complexity, pronunciation, and global impression. In addition, the correlation coefficient values reveal that there is no relationship between the two variables. These findings are discussed with respect to the previous findings in the same research field.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBatı Dilleri ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectWestern Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleExtraversion-introversion and the oral performance of Koya University efl students
dc.title.alternativeKoya Üniversitesi EFL öğrencilerinin dışa dönüklük-içe dönüklük ve sözlü performansları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmExtroversion
dc.subject.ytmIntroversion
dc.subject.ytmPersonality dispositions
dc.subject.ytmSecond language
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmOral exam
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid359465
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid265153
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess