Show simple item record

dc.contributor.advisorMcdonald, Gaby
dc.contributor.authorDinçer, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:23Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:23Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39951
dc.description.abstractEylem temelli müfredat, çevreyi korumak amacıyla eyleme geçme isteği, bağlılık ve anlayış gibi çevresel değerleri, bilgiyi, tutumları ve becerileri öğreterek insan kişiliğinin oluşmasına ve gelişmesine yardımcı olmayı amaçlar. Bu yüksek lisans tezinde, çeşitli ülkelerden seçilmiş beş müfredat, çevresel eylemi öğreten ve teşvik eden kazanımları, çevre terminolojisini ve çevresel etkinlikleri içerip içermediklerini belirlemek amacıyla analiz edilmiş ve karşılaştırılmıştır. Ontario, Kanada; İngiltere, Büyük Britanya; Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı ve Türk Milli Eğitim müfredatı, analiz edildi ve Birleşmiş Milletler, Orta Okullar için Çevre Eğitimi programı ile çevresel eylemi öğreten ve teşvik eden en iyi uygulamaları bulmak amacıyla karşılaştırıldı. Türk Milli Eğitim müfredatında varolan çevre eğitiminin ve eylem temelli müfredatın temel unsurlarını belirlemek amacıyla, ilkokul eğitiminde uzman olan eğitmenlerle ve sivil toplum örgütleriyle görüşmeler yapıldı. Müfredat analizi ve görüşme sonuçları kullanılarak, öğrencileri çevresel sorunlara çözüm bulmaya ve bu çözümleri uygulamaya yönlendirecek olan bilgiyi, becerileri ve etkinlikleri onlara kazandırmayı amaçlayan eylem temelli müfredat için öneriler hazırlanmıştır.
dc.description.abstractAn action based curriculum aims to enhance the formation and development of the human personality by teaching ecological values, knowledge, attitudes, and skills with respect to environmental issues, their understanding, and commitment to be involved in environmental action. In this thesis, five curricula from selected various countries were analyzed, explored, and compared in order to investigate whether they contained certain objectives, environmental terminology and activities that lead students to take environmental action. Four curricula, Ontario, Canada; England, Britain; Turkey; and International Baccalaureate Primary Years programme (IBPYP), were analyzed and compared to the Environmental Education Curriculum for Middle School from the United Nations Environmental Programme in order to be able to determine best practices that encourage and teach environmental action. Educators from elementary education and officers from non-governmental environmental organizations were interviewed to determine their opinions on environmental education within Turkey and the basic elements of an action-based curriculum. Curriculum analysis results and the transcription of interviews were used to prepare recommendations for an action-based environmental curriculum that enables students to acquire environmental knowledge, skills and activities that would lead them to action in finding and implementing solutions to environmental problems.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA comparison of selected elementary curricula in regard to an action-based environmental curriculum for elementary schools in Turkey
dc.title.alternativeTürkiye'deki ilkokulları eylem temelli çevre müfredatına doğru geliştirmek amacıyla seçilmiş olan müfredatların karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmParticipation
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmEnvironment Action Programme
dc.subject.ytmActivity based approach
dc.subject.ytmCurriculum
dc.identifier.yokid430166
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319545
dc.description.pages201
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess