Comparative analysis of biology textbooks with regard to cellular respiration and photosynthesis
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İçerik analizi yöntemi kullanılarak Uluslararası Bakalorya Diploma Programı (UBDP) ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) biyoloji ders kitaplarındaki hücresel solunum ve fotosentez konuları içerik, sunuş ve öğrenme stratejileri açısından analiz edilmiş ve karşılaştırılmıştır. Beş biyoloji öğretmeniyle röportajlar yapılmıştır.Her iki kitap da hücresel solunum ve fotosentez konularının öğretilmesinde genelden özele doğru bir sıra izlemektedir. Okunabilirlik ve yazım özellikleri bakımından her iki kitap benzer özelliklere sahiptir. Ayrıca her iki ders kitabının da değerlendirme stratejilerinin üst düzey bilişsel seviyeleri ölçmeye odaklanmadığı sonucuna varılmıştır.İki kitap arasındaki farklılıklar içerik, biyolojinin başlıca temalarının varlığı, öğrenci merkezli aktivitelerin sayısı, gerçek hayat bağlantıları ve teknolojinin kullanılması durumlarında göze çarpıyor. MEB biyoloji ders kitabının içerik açısından UBDP kitabına göre daha fazla konuyu daha ayrıntılı bir şekilde içerdiği ortaya çıkmıştır. Ancak, bu fazla ayrıntılı içeriğin öğrencilerin seviyesine uygun olmadığı sonucuna varılmıştır.UBDP biyoloji kitabının biyolojinin başlıca temalarının tümünü içerdiği görülürken, MEB kitabının bazı temaları içermediği görülmüştür. Ayrıca MEB ders kitabının öğrenci merkezli etkinlikler, deneyler ve gerçek yaşam bağlantıları açısından UBDP kitabına göre çok daha zengin olduğu görülürken UBDP kitabının teknoloji açısından MEB kitabından önde olduğu görülmüştür. Ayrıca, çalışma bulgularının birçoğu öğretmen görüşleriyle desteklenmiştir. The topics of cellular respiration and photosynthesis in the International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP) and Ministry of National Education (MEB) biology textbooks were analysed and compared with regard to content, presentation and learning strategies by using content analysis as a research method. Interviews were conducted with five practising biology teachers.Both textbooks follow a general to specific (deductive) order in the topics and have similar features in terms of readability and typography. The assessment strategies of neither textbooks focus on measuring higher order cognitive levels.The differences between the two textbooks are prominent in the content, presence and absence of major themes, number of student-centred activities, real life connections and use of technology. The MEB textbook had more comprehensive content but with many details which were not appropriate for the students? level.While the IBDP textbook included all major themes in the two topics, the MEB textbook lackedsome important ones. The MEB textbook is richer in terms of student-centred activities, experiments and real life connections. The IBDP textbook is richer in terms of technology. The findings of the content analysis were supported by the ideas of the practising teachers.
Collections