Show simple item record

dc.contributor.advisorSands, Margaret Kathleen
dc.contributor.authorİnanç Gök, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:17Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:17Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39943
dc.description.abstractİçerik analizi yöntemi kullanılarak Uluslararası Bakalorya Diploma Programı (UBDP) ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) biyoloji ders kitaplarındaki hücresel solunum ve fotosentez konuları içerik, sunuş ve öğrenme stratejileri açısından analiz edilmiş ve karşılaştırılmıştır. Beş biyoloji öğretmeniyle röportajlar yapılmıştır.Her iki kitap da hücresel solunum ve fotosentez konularının öğretilmesinde genelden özele doğru bir sıra izlemektedir. Okunabilirlik ve yazım özellikleri bakımından her iki kitap benzer özelliklere sahiptir. Ayrıca her iki ders kitabının da değerlendirme stratejilerinin üst düzey bilişsel seviyeleri ölçmeye odaklanmadığı sonucuna varılmıştır.İki kitap arasındaki farklılıklar içerik, biyolojinin başlıca temalarının varlığı, öğrenci merkezli aktivitelerin sayısı, gerçek hayat bağlantıları ve teknolojinin kullanılması durumlarında göze çarpıyor. MEB biyoloji ders kitabının içerik açısından UBDP kitabına göre daha fazla konuyu daha ayrıntılı bir şekilde içerdiği ortaya çıkmıştır. Ancak, bu fazla ayrıntılı içeriğin öğrencilerin seviyesine uygun olmadığı sonucuna varılmıştır.UBDP biyoloji kitabının biyolojinin başlıca temalarının tümünü içerdiği görülürken, MEB kitabının bazı temaları içermediği görülmüştür. Ayrıca MEB ders kitabının öğrenci merkezli etkinlikler, deneyler ve gerçek yaşam bağlantıları açısından UBDP kitabına göre çok daha zengin olduğu görülürken UBDP kitabının teknoloji açısından MEB kitabından önde olduğu görülmüştür. Ayrıca, çalışma bulgularının birçoğu öğretmen görüşleriyle desteklenmiştir.
dc.description.abstractThe topics of cellular respiration and photosynthesis in the International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP) and Ministry of National Education (MEB) biology textbooks were analysed and compared with regard to content, presentation and learning strategies by using content analysis as a research method. Interviews were conducted with five practising biology teachers.Both textbooks follow a general to specific (deductive) order in the topics and have similar features in terms of readability and typography. The assessment strategies of neither textbooks focus on measuring higher order cognitive levels.The differences between the two textbooks are prominent in the content, presence and absence of major themes, number of student-centred activities, real life connections and use of technology. The MEB textbook had more comprehensive content but with many details which were not appropriate for the students? level.While the IBDP textbook included all major themes in the two topics, the MEB textbook lackedsome important ones. The MEB textbook is richer in terms of student-centred activities, experiments and real life connections. The IBDP textbook is richer in terms of technology. The findings of the content analysis were supported by the ideas of the practising teachers.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleComparative analysis of biology textbooks with regard to cellular respiration and photosynthesis
dc.title.alternativeBiyoloji ders kitaplarının hücresel solunum ve fotosentez konuları bakımından karşılaştırmalı analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComparative analysis
dc.subject.ytmContent analysis
dc.subject.ytmMinistry of National Education
dc.subject.ytmInternational Bacalaureate Program
dc.subject.ytmBiology
dc.subject.ytmBiology teaching
dc.subject.ytmBiology education
dc.subject.ytmBiology lesson
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmComparative education
dc.identifier.yokid446903
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319553
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess