The use of digitalized out of class speaking activities to promote pronunciation skills in younger learners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma çocukların okul dışında kullandıkları dijital kaynaklarla konuşma becerilerini geliştirmeye odaklanır. Bu araştırma Türkiye, Ankara'da bir özel okulda gerçekleştirildi. Katılımcılar 7 ve 8 yaşlarındaki kız ve erkek çocuklarından oluşur. Bu araştırma ikinci dil öğrenimi, öğrencilerin konuşmaya olan istekleri, dil öğrenimi sürecinde veli katılımı ve Türkiye'deki çocuk öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmek için ödev olarak verilen dijital kaynakların kullanımı konularıyla desteklendi. Bu araştırmayla çocukların İngilizce telafuzlarının verilen çalışmalar aracılığıyla hedeflenen öğrenme modeline nasıl öncülük ettiğini araştırıldı. İkinci dil öğrenmini `iletişim kurma istekleri` alanında alanında yapılan diğer çalışmalar genellikle yetişkin öğrenenlere odaklanmıştır. Bu araştırmadan elde edilen nitel veriler doğrultusunda öğrenciler gerekli araçları sunmak ve teşvik etmek öğrencilerin `iletişim kurma istekleri ` seviyelerini arttırabilir.Anahtar Kelimeler: ĠletiĢim kurma isteği, dijital, konuĢma, telaffuz This study focused on developing young learners speaking skills through the use of digitalized out-of-class activities. The study was conducted as experimental research in a private primary school in Ankara, Turkey. The participants are both male and female and between the ages of 7 and 8. The research is supported by the acquisition of second language learning, student's willingness to communicate, parental involvement in language learning and the use of digitalized learning activities assigned as homework to develop young Turkish learners speaking skills. The study examined how through the use of focused practice activities children's pronunciation of English could be guided toward the target model. Previous research on willingness to communicate in L2 has mainly involved older learners. From the qualitative data gathered the findings suggest that providing students with the necessary tools and support can increase their willingness to communicate levels.Key words: WTC: Willingness to communicate, digitalized, speaking, pronunciation
Collections