Students` cognitive levels in science subtest of undergraduate placement examination in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üniversite yerleştirme sınavı, öğrencilerin tüm hayatları boyunca hangi mesleği icra edeceklerini yaklaşık olarak üç saat içinde şekillendiren bir sınavdır. Üniversite yerleştirme sınavının içeriği, soruların kalitesi ve ölçtüğü bilişsel seviyeler, üniversitelerin yüksek bilişsel seviyelerde öğrenci almaları açısından seçiciliği yüksek özellikte olmalıdır. Bu çalışmada üniversite yerleştirme sınavında sorulan fen sorularının Bloom Taksonomisine göre sınıflandırılması, soruların zorluk parametrelerinin bulunması, üniversite sınavına giren öğrencilerin bilişsel seviyelerinin bulunması. Sorular toplam dört stajyer biyoloji öğretmeni tarafından Bloom Taksonomisine göre incelenmiştir. Araştırma nicel keşfedici araştırma olarak tasarlanmıştır. Çalışmadaki nicel analizler SPSS paket programı kullanılarak yapılmıştır. Örneklem olarak rastgele seçilen 3382 öğrencinin fen cevapları incelenmiştir. Soruların 4 tanesinin bilgi, 10 tanesinin kavrama, 11 tanesinin uygulama ve 5 tanesinin analiz seviyesinde sorular olduğu bulunmuştur. Sorular çoğunlukla öğrenciler tarafından zor bulunmuştur. Sonuçlar göstermektedir ki, öğrenciler bilgi seviyesinde ve kavrama seviyesinde soruları yapmaya daha meyillidir. The Undergraduate Placement Examination (UPE) determines students' future careers in three hours. The content of the UPE, its quality, and the cognitive level of the items, must have high selectivity features in terms of getting students into higher education programs. The aim of this study is: to classify UPE science items in accordance with Bloom's Taxonomy, to determine the difficulty parameters of those items, and the cognitive levels of the students who take the UPE according to science subtests. Four science pre-service teachers classified 30 science items in regards to Bloom's Taxonomy. Quantitative exploratory research was employed as a research design. Quantitative analyses were carried out by using SPSS. Sample science responses of 3382 randomly selected students were analysed. It was found that there were 4 knowledge level items, 10 comprehension level items, 11 application level items, and 5 analysis level items as defined by Bloom's Taxonomy. Moreover, it was observed that students generally encountered difficulty when responding to science items. The results show that students were more likely to answer knowledge and comprehension level items.
Collections