Show simple item record

dc.contributor.advisorKalender, İlker
dc.contributor.authorKara, Hazal Elif
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:10Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39849
dc.description.abstractÜniversite yerleştirme sınavı, öğrencilerin tüm hayatları boyunca hangi mesleği icra edeceklerini yaklaşık olarak üç saat içinde şekillendiren bir sınavdır. Üniversite yerleştirme sınavının içeriği, soruların kalitesi ve ölçtüğü bilişsel seviyeler, üniversitelerin yüksek bilişsel seviyelerde öğrenci almaları açısından seçiciliği yüksek özellikte olmalıdır. Bu çalışmada üniversite yerleştirme sınavında sorulan fen sorularının Bloom Taksonomisine göre sınıflandırılması, soruların zorluk parametrelerinin bulunması, üniversite sınavına giren öğrencilerin bilişsel seviyelerinin bulunması. Sorular toplam dört stajyer biyoloji öğretmeni tarafından Bloom Taksonomisine göre incelenmiştir. Araştırma nicel keşfedici araştırma olarak tasarlanmıştır. Çalışmadaki nicel analizler SPSS paket programı kullanılarak yapılmıştır. Örneklem olarak rastgele seçilen 3382 öğrencinin fen cevapları incelenmiştir. Soruların 4 tanesinin bilgi, 10 tanesinin kavrama, 11 tanesinin uygulama ve 5 tanesinin analiz seviyesinde sorular olduğu bulunmuştur. Sorular çoğunlukla öğrenciler tarafından zor bulunmuştur. Sonuçlar göstermektedir ki, öğrenciler bilgi seviyesinde ve kavrama seviyesinde soruları yapmaya daha meyillidir.
dc.description.abstractThe Undergraduate Placement Examination (UPE) determines students' future careers in three hours. The content of the UPE, its quality, and the cognitive level of the items, must have high selectivity features in terms of getting students into higher education programs. The aim of this study is: to classify UPE science items in accordance with Bloom's Taxonomy, to determine the difficulty parameters of those items, and the cognitive levels of the students who take the UPE according to science subtests. Four science pre-service teachers classified 30 science items in regards to Bloom's Taxonomy. Quantitative exploratory research was employed as a research design. Quantitative analyses were carried out by using SPSS. Sample science responses of 3382 randomly selected students were analysed. It was found that there were 4 knowledge level items, 10 comprehension level items, 11 application level items, and 5 analysis level items as defined by Bloom's Taxonomy. Moreover, it was observed that students generally encountered difficulty when responding to science items. The results show that students were more likely to answer knowledge and comprehension level items.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStudents` cognitive levels in science subtest of undergraduate placement examination in Turkey
dc.title.alternativeÜniversite yerleştirme sınavına giren öğrencilerin, fen alanındaki bilişsel seviyeleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience achievement
dc.subject.ytmBloom?s taxonomy
dc.subject.ytmQuestions
dc.subject.ytmUniversity entrance examinations
dc.identifier.yokid10128160
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441133
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess