Show simple item record

dc.contributor.advisorOdwyer, John Bernard
dc.contributor.authorGoodman, David Sidney
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:54Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:54Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39828
dc.description.abstractBu durum çalışması, ortaokul drama dersinde iletişim, takım çalışması ve empati gibi temel sosyal becerilerin öğrenilmesi ve bu becerilerin başka akademik konuların öğrenilmesinde yarar sağlayıp sağlamadığı konusunu ele almakta; bunu yaparken de karma yöntemli bir tasarım kullanmaktadır. Bu çalışma eğitim sistemindeki farklı bakış açılarını farklı perspektifler üzerinden ele almayı amaçlamıştır. Ankara'da Uluslararası Bakalorya sistemine dahil bir özel okulun 193 altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencisi ve toplamda 40 öğretmeni ve yöneticisi bu çalışmaya katılmışlardır. Nicel veriler drama dersi içinde yer alan temel sosyal becerilerin öğrenilmesi ve bu becerilerin başka konuların öğrenilmesine etkilerini ve katkılarını ele alan anketlerin değerlendirilmesini içermiştir. Nitel veriler ise 12 öğrenci ve 12 öğretmen ve yönetici ile yapılan yarı yapılandırılmış mülakatların derinlikli bir değerlendirilmesi ile oluşturulmuştur. Nicel veriler hem betimsel hem de çıkarımsal istatistiklerin kullanılmasıyla analiz edilmiş; niteliksel veriler ise tümevarımsal içerik analizi kullanılmıştır. Bu analiz, sürecin içinde yer alan kimselerin algıları ve anlayışları arasındaki bağlantıları açığa çıkartmanın yanı sıra, iyileştirilmiş öğretim metotları, müfredat tasarımı ve müfredatlararası projeler için de sonuçlar çıkarmayı amaçlamıştır. Sonuçlar öğrencilerin, öğretmenlerin ve yöneticilerin drama dersine dikkat çekici oranda değer verdiklerini göstermektedir. Öğrenciler drama dersinin takım çalışması, ve iletişim becerileri konularındaki etkilerini daha güçlü hissederken, empati geliştirme ve becerilerin başka konulara aktarımı konularında bu etkiyi o kadar güçlü hissetmediklerini ifade etmişlerdir.. Öğretmenler ve yöneticilerin anket sonuçları değerlendirildiğinde tüm kategorilerde öğrencilerden daha yüksek skorlar ortaya çıkmıştır. Hepsi drama dersinin çocuklarda sosyal becerileri geliştirme potansiyeli konusunda destekleyici görüşler belirtmişlerdir. Bu bağlamda sınıf içi uygulamalar için yararlanılacak çıkarımlar bu sonuçlar uyarınca ele alınmış ve geliştirilmiştir.
dc.description.abstractThis single case study utilizes a mixed method design to explore the learning of key social skills, Teamwork, Communication and Empathy, in a middle school drama class, and whether these skills contributed to learning in other academic subjects. The purpose of this study was to investigate the viewpoints of drama from different perspectives in the educational system. Participants were 193 sixth, seventh, and eighth grade students and 40 teachers and administrators from a private International Baccalaureate (IB) school in Ankara, Turkey. Quantitative data consisted of surveys exploring the level of agreement regarding the learning of these social skills in drama class, and their effects on learning in other subjects. Qualitative data consisted of in depth semi-structured interviews with 12 students and 12 teachers and administrators. Quantitative data were analysed using both descriptive and inferential statistics; inductive content analysis was utilized for qualitative data. The analysis sought to uncover patterns and connections between stakeholder perceptions about drama, and draw conclusions for improved teaching methods, curriculum design and cross-curricular projects. Results revealed that students, teachers and administrators valued drama. Students recognised drama's effect on teamwork and communication, with less support for the development of empathy and the transference of skills to other subjects. Teachers and administrators returned higher scores than students in all categories, and voiced strong support for drama and its potential for social skills development in children. Implications for classroom practice are developed and discussed based on the results.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTeamwork, communication and empathy: A case study examining social skills in drama class
dc.title.alternativeTakım çalışması, iletişim ve empati: Drama dersinde sosyal becerilerin kazanılması durum çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmpathy
dc.subject.ytmEmpathic skill
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmDrama education
dc.subject.ytmSkill acquiring
dc.subject.ytmSocial skill
dc.subject.ytmSocial skills training
dc.subject.ytmTeam work
dc.subject.ytmCommunication
dc.identifier.yokid10149680
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481212
dc.description.pages234
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess