Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyürek, Rasim
dc.contributor.authorÖkmen, Gizem Sevinç
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:53Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:53Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-02-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39827
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Uluslararası Bakalorya Diploma Programı'ndaki (UBDP) Dil: Türkçe A dersleri kapsamında grafik romanların okutulmasına yönelik bir araştırma ortaya koymaktadır. Bu amaçla İlban Ertem'in çizmiş olduğu Puslu Kıtalar Atlası grafik romanı, grafik roman öğeleri çerçevesinde incelenmiş ve bu öğelerin hangi edebî unsurların öğretilmesinde işlevsel olabileceğine yönelik betimsel bir analiz yapılmıştır. Sonuç olarak grafik romana ait geçiş, panel ve balon unsurlarından hareketle kurmaca metinlerde karşılaşılan kişiler, zaman, mekân, olay örgüsü, tema, çatışma, ileri gönderme, metinlerarasılık, geri dönüş, bakış açısı ve anlatıcı gibi edebî unsurların incelenmesinin mümkün olduğu görülmüştür. Çalışma kapsamında grafik romanların, öğrencilerin görsel okuryazarlık becerilerini geliştirmede yararlı türler olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar sözcükler: Uluslararası Bakalorya Diploma Programı Dil: Türkçe A dersi, Grafik roman, Grafik Roman Öğeleri, Edebî Unsurlar, Görsel Okuryazarlık
dc.description.abstractThe aim of this study was to conduct research that focuses on using graphic novels in the context of International Baccalaureate Diplomma Programme (IBDP) Language: Turkish A classes. For this purpose, the graphic novel named Puslu Kıtalar Atlası, written by İlban Ertem, was examined in the context of graphic novel components. A descriptive analysis was made to determine how these components were functional to teach literary devices. As a result, the study showed it is possible to examine the literary devices such as time, space, plot, theme, conflict, foreshadowing, intertextuality, flashback, point of view and narrator by analyzing the graphic novel components; gutters, panels and balloons. The study concluded that graphic novels are beneficial literary genres for improving students' visual literacy skills.Key Words: International Baccalaurate Diplomma Programme, Language: Turkish A, Graphic Novel, Graphic Novel Components, Literary Devices, Visual Literacyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUluslararası Bakalorya Diploma Programı dil: Türkçe A dersleri kapsamında grafik romanların incelenmesi: Puslu Kıtalar Atlası örneği
dc.title.alternativeIsing graphic novels at language: Turkish A lessons in International Baccalaureate Diplamma Program: The sample of Puslu Kıtalar Atlası
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-27
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmGraphic novel
dc.subject.ytmVisual materials
dc.subject.ytmInternational Bacalaureate Program
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmLiterary works
dc.subject.ytmTurkish
dc.identifier.yokid10141345
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481229
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess