Show simple item record

dc.contributor.advisorKalender, İlker
dc.contributor.authorSarigöz Kütük, Elif
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:10Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:10Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39766
dc.description.abstractProblem çözme becerisi günlük yaşamda karşılaşılan zorluklarla başa çıkabilmekiçin bireylerin sahip olması gereken önemli becerilerden bir tanesidir. Bu nedenleTürkiye'deki matematik müfredatnın amaçlarından bir tanesi de öğrencilerinproblem çözme becerilerini geliştirmektir. Bu çalışmanın amacı ise ev ve aile ileilişkili faktörler, okul türleri ve duyuşsal değişkenlerle öğrencilerin problem çözmebecerileri arasındaki ilişkiyi yordamaktır. Bu çalışmada PISA 2012 testinden eldeedilen veri seti kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini ise Türkiye'deki farklı okultürlerinden seçilmiş 4,848 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin problem çözmebecerileri ile bu beceriyi etkileyen seçilmiş değişkenler arasındaki ilişki hiyerarşikçoklu doğrusal regresyon yöntemi ile analiz edilmiştir. Sonuçlara göre, okul türü veproblem çözme becerisi arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca bu çalışma,öğrencilerin problem çözme becerilerini belirlemede annenin eğitim düzeyinin etkiliolduğu ve öğrencilerin öz yeterlilik algılarının da matematik bu beceriyi açıklamadadaha etkili olduğunu ortaya koymuştur
dc.description.abstractProblem-solving skill is one of the important qualifications that individuals need tohave to cope with challenges in daily life. That's why, developing this skill is one ofthe purpose of Turkish mathematics curriculum. This study investigates whichfactors among background related, school types, and affective variables haverelationship on problem-solving skill. The study was based on data set from PISA2012 cycle. The sample was 4,848 Turkish students from twelve different schooltypes. The possible relationship between students' problem-solving skills and thevariables were investigated by using hierarchical multiple linear regression analysis.The results showed that school types significantly predicted problem-solving skill.Also, this study revealed that mother education level was important on definingproblem-solving skill and self-efficacy more affects the skill than other math-relatedvariablesen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titlePredicting students problem-solving skills through home and parent related factors, school types, and affective variables
dc.title.alternativeÖğrencilerin problem çözme becerilerinin ev ve aile ile ilişkili faktörler, okul türleri ve duyuşsal değişkenler ile yordanması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-04
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStatistical problem solving
dc.subject.ytmOECD countries
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmTrends in International Mathematics and Science Study
dc.subject.ytmMathematical literacy
dc.identifier.yokid10302989
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid587577
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess