Show simple item record

dc.contributor.advisorKalender, İlker
dc.contributor.authorBarut, Betül
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:05Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:05Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39742
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, matematikle ilişkili duyuşsal faktörler ile Brezilya, Norveç, Singapur ve Türkiye genelinde matematik başarısı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmada ele alınan ülkeler PISA 2012 (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) uygulamasındaki sıralamalarına göre seçilmiştir. PISA 2012 sonuçlarına göre; Singapur yüksek performans, Norveç ortalama performans, Türkiye ortalamanın altında performans gösteren bir ülke ve Brezilya düşük performans gösteren bir ülke olmuştur. Seçilen her ülke için ayrı ayrı çoklu doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Bu çalışmada, bağımlı değişken öğrencilerin matematik okuryazarlığı skorlarıyken, bağımsız değişkenler matematik ile ilgili duyuşsal faktörler; matematiksel davranış, matematik öz-yeterlilik algısı, matematik öz-kavram, matematik kaygısı, matematiğe yönelik araçsal motivasyon, matematik çalışma ahlakı ve matematik ilgisi olarak seçilmiştir. Sonuçlar, her ülke için tüm faktörlerin öğrencilerin matematik okuryazarlığı üzerinde önemli bir etkisi olduğunu göstermiştir. Genel olarak, seçilen dört ülke için matematiğe yönelik araçsal motivasyon, matematik çalışma ahlakı ve matematik ilgisi değişkenlerinin matematik okuryazarlığı ile aynı doğrultuda ilişkiye sahip olduğu, matematiksel davranış, matematik öz-yeterlilik algısı, matematik öz-kavram ve matematik kaygısı değişkenlerinin matematik okuryazarlığı ile ilişkisinin seçilen ülkeler için farklılıklar gösterdiği bulunmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of the current study is to investigate the relationship between mathematics related affective factors and mathematics literacy levels across Brazil, Norway, Singapore and Turkey. The countries selected according to their rankings on PISA 2012 cycle. Singapore was a high-performer country, Norway was an average-performer country, Turkey was a below-average-performer country and Brazil was a low-performer country in PISA 2012. Multiple linear regression analysis was used separately for each selected country. Mathematics literacy score was used as a dependent variable, seven selected mathematics related affective factors (mathematics self-beliefs: mathematics self-efficacy, mathematics self-concept and mathematics anxiety; disposition and participation in mathematics related activities: mathematics intentions and mathematics behavior; motivational factors: instrumental motivation for mathematics and mathematics interest) were used as independent variables. The results indicated that all factors have significant effect on students' mathematics literacy achievement for all selected countries. In general, mathematics self-efficacy, mathematics self-concept, mathematics anxiety and mathematics behavior found that there is a same relationship for all four countries. Instrumental motivation for mathematics, mathematics intentions, and mathematics interest showed differences among countries.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCross country comparison of math-related factors affecting student mathematics literacy levels based on PISA 2012 results
dc.title.alternativePISA 2012 sonuçlarına göre matematik okuryazarlık düzeyini etkileyen matematik ile ilişkili değişkenlerin ülkelerarası karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-24
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOECD countries
dc.subject.ytmProgramme for International Student Assesment
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmComparative education
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematical literacy
dc.identifier.yokid10319721
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid608872
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess