Deformasyon ölçü yöntemleri ile ve İstanbul Metrosunda yapılan deformasyon ölçmeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Büyük. mühendislik yapılarında meydana gelen deformasyonlar, zaman zaman geri dönüşü olmayan kayıplara yol açmaktadır. Bu nedenle deformasyonların zamana bağlı olarak belirlenmesi gereği ortaya çıkmıştır. Böylece olası deformasyonlara karşılık, alınacak tedbirler hakkında karar vermek kolaylaşacaktır. Yaptığımız bu çalışmada, giriş bölümünde çalışmanın amacı, kapsamı ve çalışmada izlenen yöntem anlatılmaktadır. ikinci bölümde, Deformasyonun tanımı, geometrik değişimin yapısına göre meydana gelen deformasyon şekilleri.ve deformasyon ölçmelerinde jeodezik yaklaşımın tarihçesi anlatılmaktadır. üçüncü bölümde, deformasyona neden olan faktörler ani at 11 maktadır. Dördüncü bölümde, deformasyon araştırma modelleri incelenmektedir. Beşinci bölümde, jeodezik ve fiziksel deformasyon belirleme yöntemleri ve jeodezik ölçü yöntemleri için sistematik hatalar incelenmiştir. Altıncı bölümde, tünellerde deformasyon ölçmeleri anlatılmıştır. Yedinci bölümde, İstanbul Metrosu`ndaki deformasyon ölçmeleri hakkında bilgi verilmiştir. Sekizinci bölümde ise sonuçlar ve öneriler anlatılarak çalışmamız tamamlanmıştır. VII SUMMARY Deformations makes more demage at the big buildings in time. For this reason, we must observe important building to defend from deformation time by time. In this way we can make idea to defend our important buildings from probably deformation. In this thesis in explained that in enterance, extension and way of working. At the second part, variety of deformation and geodezic deformation is described with historicly. At the third part, causes of deformations described. At the fourth part, deformations search models def inited. At the fift part, finding deformations of geodezic and physical. Factors have influence on leveling meassuring described. At the sixth part, deformations meassuring in tunnel described. At the seventh part, deformations meassuring at istanbul Metro explanied. At the eight part, the results and suggestrons were explanied and our studies finished.
Collections