Kabin içi otomotiv emniyet sistemlerinde malzeme optimizasyonu ve performans değerlerinin iyileştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Otomobillerde en önemli güvenlik unsurlarından olan hava yastıklarının ve emniyet kemerlerinin temel görevi, kaza anında yolcunun hareketini kontrol altına alarak, sert yüzeylere çarpmasını önlemek olarak tanımlanmaktadır. Kabin içi emniyet sistemleri olarak da adlandırılan emniyet kemeri ve hava yastıkları bu önemli fonksiyonu yerine getirebilecek şekilde geliştirilmektedir. Çalışmada, emniyet sistemlerini oluşturan parçaların tasarımı ve malzeme seçimi, belirlenen fonksiyon ve kısıtlamalara göre yapılarak imal edilen parçaların montaj edilmesi ile hazırlanan hava yastığı ve emniyet kemeri FMVSS 208 standardına göre performansları araştırılmıştır. Hava yastıkları için en kritik test olan pozisyon dışı testin uygulanması sonucunda, yastık boşaltım deliklerinin kapandığı ve gerekli gaz boşaltımının sağlanamadığı tespit edilmiştir. Bu nedenle boşaltım deliklerinin pozisyonu ve yastık katlama tipi değiştirilerek yeni kombinasyonlar oluşturulmuştur. Ayrıca +80°C sıcaklıkta yapılan testlerde konteynır ayaklarının kırıldığı gözlenmiştir. Konteynır tasarımında yapılması öngörülen değişiklikler, simülasyon çalışması ile kontrol edilerek, performans değerlendirilmesi FMVSS 208' e göre belirlenmiştir. Emniyet kemeri performansının değerlendirilmesi amacıyla kızak testi yapılmıştır. Kızak testi sonucunda kopma, kırılma vb. problem tespit edilmemiştir. İyileştirme çalışmaları yapılan kabin içi emniyet sistemlerinin FMVSS 208 standardında belirtilen şartları yerine getirdiği saptanmıştır. In automobiles, the basic function of airbags and seat belts, which are the most important safety items, is to protect the occupant from rough surfaces during a crash by controlling the motion of occupant. Airbags and seat belts, also known as cabin safety systems, are improved to actualize their important function. In this study, design and material selection of airbag?s and seat belt?s components are done according to their functional properties and their limitations. After manufacturing of new parts, safety systems were assessed according to FMVSS 208. In order to determine the performance of an airbag, out of position test was done and during the test, cushion vent holes were blocked by steering wheel spokes. Therefore cushion folding type and vent hole positions were changed, by this way new versions were created. Also, container hooks were broken at high temperature deployment tests. Container modifications were checked by simulation study. After improvements, module performance was tested again. On the other hand, sled tests were performed to confirm seat belts? performance according to FMVSS 208. No rupture or break was observed during the tests. As a result, both safety system fulfil the related FMVSS.
Collections